fallback

Има ли бъдеще двигателят с вътрешно горене?

Експертите от Bosch вярват, че войната с електромобилите не е загубена

През 2050 година нивата на CO2 трябва да бъдат намалени да нула, а забраната на стандартните мотори влиза в сила още от 2035 година. Означава ли това, че двигателят с вътрешно горене наистина е обречен?

Според Парижкото споразумение за околната среда, почти всички държави трябва да съкратят вредните емисии в транспортния сектор до нула. Отказът от автомобили с двигатели с вътрешно горене обаче изглежда абсолютно невъзможен, като това се обуславя не само от климата, но и от инфраструктурата, а също така и интереса на хората, пише в свой анализ производителят на автомобилно оборудване Bosch.

“Да, автомобилите ще станат напълно електрически, но не всички. Например, тежките камиони ще използват горивни клетки и двигатели, работещи на водород. Що се касае до нивата на азотни оксиди и сажди, те ще бъдат значително намалени. Дизеловите двигатели отдава вече са оборудвани с филтри за твърди частици. Освен това, системите за рециркуляция и обработване на отработените газове значително се подобрени, а бензиновите мотори отделят все по-малко азотни окиси, които може да бъдат спрени с помощта на филтри“, категорични са в Bosch.

Експертите от компанията смятат, че използването на филтри за твърди частици ще позволи нивата на вредни емисии да бъдат намалени дори под от законодателството допустимите граници. За целта обаче е нужен системен подход, в който основна роля ще играе оптимизацията на процеса на изгаряне и по-ефективна обработка на отделените газове. Едновременно с това трябва да бъдат подобрени системите за впръскване на гориво, да бъдат оптимизирани системите за охлаждане и за подгряване на катализаторите.

“Намаляването на нивата на емисии СО2 може да бъде постигнато и с помощта на синтетични видове горива. В наши дни много производители разработват биогорива, като не е нужно двигателите да бъдат преработвани, за да работят с тях“, смятат в Bosch.

Според експертите на компанията, не всички автомобили ще станат електрически, а по-скоро необходимите на огромен брой хора по света двигатели с вътрешно горене ще се превърнат в напълно чисти агрегати.

Снимки: Bosch

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    тоя с литиевите клетки на северния полюс - взимай си хапчетата момче.. не е хубаво така... нямаш никаква връзка с реалността..
  • #13
    abv ( преди 3 години )
    Представете си какво екотакси ще се плащат за тези електрозаблудили при положение, че в тях се съдържат толкова химични елементи.Колко обикновени хора в България ще могат да си позволят електрозаблудил.Европейския съюз ще се разпадне до 2025г. Великобритания го напусна. Скоро ще има и други.Не може да стоиш в Брюксел и да измисляш неприложими правила.
  • #12
    abv ( преди 3 години )
    Всичко е заблуда. Бъдещето е на водорода. Представяте ли си ако всички започнат да зареждат по 3 коли средно в семейство в световен мащаб, без да броим служебните.Водорода е най-често срещания елемент в космоса заедно с хелия.Бъдещето е също и в слънчевата енергия.Всичко което четете тук а абсолютна заблуда, която няма как да се реализира в България при този смешен стандарт и лъжите на ГЕРБ за големия ни стандарт със средна заплата по-малка от 500 евро.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    остави северния полюс кажи нещо за лунохода или за марс
  • #10
    Иван ( преди 3 години )
    ....Те са скъпи точно защото са редки и това няма да се промени. Даже близките години могат да вдигнат цената си. Освен това вторичният автомобилен пазар няма да е същият. Когато батерията умре след 8- 10 години, кой ще купи кола втора ръка като трябва да купува и нова батерия. ...
  • #9
    Иван ( преди 3 години )
    Ако не се промени технологията за създаването на батериите аз съм силно скептичен за бъдещето на електромобил ите. В момента те са на гребена на вълната заради щедрите държавни субсидии ,които не могат да продължат вечно . Ако не са те ситуацията ще е коренно различна. Спомнете си колко се продаваха преди само 3-4 години. За направата на батериите са нужни много редки метали- неодим, европиум,самарий, гадолиний, литий,бисмут,индиец,магнезий,германиум, волфрам и много други.
  • #8
    до 6 ( преди 3 години )
    Първата кола с литиеви клетки, Nissan Prairie Joy EV от 1995-та служи 6 години на Северния полюс. Нищо слабо няма в батериите. Е-задвижването е 1000 пъти по-надеждно в екстремен студ, прах и наводнения. Че не всеки може да си позволи 100 кВтч и че никой няма разхода на Хюндай/КИА 64 и Тесла Long Range (650 градско/500 магистрала) е отделен въпрос и няма нищо общо с колите и технологията.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Те вече колите са безумно скъпи заради еко нормите, там където липсват като Русия и САЩ колите са почти двойно по-евтини. Освен това, какво споразумение след като някои от най-големите замърсители не взимат мерки.
  • #6
    ей швабен ( преди 3 години )
    те, "немските лоени и т.н" може да се откажат, *** като те гледам тебе ти изобщо не се отказваш!! Много те дразни, явно, че Германците правят добри автомобили! Всъщност, в този си вид автомобила е почти изцяло германско изобретение!! Яд те е нали!!
  • #5
    shvaben ( преди 3 години )
    Явно няма да се откажат лесно немските лоени мозъци от ДВГ, а също и от дизела. Безмислено е да се влагат пари и усилия в допълнително усложняване на и без това прекалено сложните като канструкция ДВГ, заедно със съпътстващите им системи. Вместо за горивни системи, подгряващи системи, турбо, филтри, катализатори, изпускателни системи и т.н. и т.н., трябва да се влагат усилия за батериите, които засега са единственото слабо място на електромобилите. И ако Бош не го направят, ще го направят други.
fallback
Последни