fallback

Има ли бъдеще двигателят с вътрешно горене?

Експертите от Bosch вярват, че войната с електромобилите не е загубена

През 2050 година нивата на CO2 трябва да бъдат намалени да нула, а забраната на стандартните мотори влиза в сила още от 2035 година. Означава ли това, че двигателят с вътрешно горене наистина е обречен?

Според Парижкото споразумение за околната среда, почти всички държави трябва да съкратят вредните емисии в транспортния сектор до нула. Отказът от автомобили с двигатели с вътрешно горене обаче изглежда абсолютно невъзможен, като това се обуславя не само от климата, но и от инфраструктурата, а също така и интереса на хората, пише в свой анализ производителят на автомобилно оборудване Bosch.

“Да, автомобилите ще станат напълно електрически, но не всички. Например, тежките камиони ще използват горивни клетки и двигатели, работещи на водород. Що се касае до нивата на азотни оксиди и сажди, те ще бъдат значително намалени. Дизеловите двигатели отдава вече са оборудвани с филтри за твърди частици. Освен това, системите за рециркуляция и обработване на отработените газове значително се подобрени, а бензиновите мотори отделят все по-малко азотни окиси, които може да бъдат спрени с помощта на филтри“, категорични са в Bosch.

Експертите от компанията смятат, че използването на филтри за твърди частици ще позволи нивата на вредни емисии да бъдат намалени дори под от законодателството допустимите граници. За целта обаче е нужен системен подход, в който основна роля ще играе оптимизацията на процеса на изгаряне и по-ефективна обработка на отделените газове. Едновременно с това трябва да бъдат подобрени системите за впръскване на гориво, да бъдат оптимизирани системите за охлаждане и за подгряване на катализаторите.

“Намаляването на нивата на емисии СО2 може да бъде постигнато и с помощта на синтетични видове горива. В наши дни много производители разработват биогорива, като не е нужно двигателите да бъдат преработвани, за да работят с тях“, смятат в Bosch.

Според експертите на компанията, не всички автомобили ще станат електрически, а по-скоро необходимите на огромен брой хора по света двигатели с вътрешно горене ще се превърнат в напълно чисти агрегати.

Снимки: Bosch

fallback
  • #34
    Кристиан Борисов ( преди 3 години )
    Абе какво са им виновни автомобилите бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо гнило се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • #33
    Готин ( преди 3 години )
    Така, както вървят нещата от живота ни бъдеще за автомобилите няма да има.И хора няма да има!
  • #32
    анонимен ( преди 3 години )
    Нефтът е ограничен ресурс и като такъв тенденцията към повишаване на цените е неизбежна. Сега заради ковида цените на горивата са на минимума, но като се повишат след като икономиките започнат да работят ще започнат с протестите че е скъпо. А тенденцията след години е цената на нефта да се повиши толкова много че на практика ще направи ДВГ изключително нерентабилен.
  • #31
    abv ( преди 3 години )
    Тука има много хора, без да ми се обиждат, които не могат да си преценят възможностите по отношение как биха си позволили електроавтомобил.Няколко компонента:ЦенаЕкотакса-няма да е като на ДВГЗареждане с ток, който ще е в пъти на днешната цена заради повишеното в пъти потребление.И какво излиза като теглим чертата.Май ще дойде по-скъпо.Който иска да кара електрозаблудил.
  • #30
    анонимен ( преди 3 години )
    То и електронни часовници има oт 50 години, ама един механичен Rolex струва повече от колата ти!!
  • #29
    ДВГ религията е обре ( преди 3 години )
    Драги съотечественици,и граф фон бензин/дизел(все пак провъзгласил се е човека :),погледнете прогреса(в качествен аспект)на Човека в електрониката/микропроцесорите и елетротехниката през последните 100 години?!Според вас отговаря ли на прогреса в ДВГ?!Ами той почти целия "прогрес"на ДВГ си е електронен,а напоследък и електрически,не мислите ли??!Някой вече го написа,ще има "пробив" в технологията на съхранение на ел.заряда(батерии,суперкондензатори,и т.н.,работи се и се инвестира здраво)!
  • #28
    анонимен ( преди 3 години )
    Вчера гледах репортаж за развитието на соларните панели като източник на енергия в БГ. Еми проблемите са изключително административни и от трите енергоразпределителя. Те нямат интерес на всяка къща или блок да има слънчеви панели - ще им паднат приходите страшно много.Да не говорим за вятъра - може много да се развие производството на ток от него.Иначе цената на тока в БГ е регулирана и добре че е така, понеже реална конглокенция няма.
  • #27
    Петър ( преди 3 години )
    Вижте цените на киловат по големите зарядни станции за 2021г и вижте какви са били през 2019(средно 0,13 евра за киловат час).След 2000-та година цената е определяща за развитието на даден отрасъл а не нуждата от него
  • #26
    petardimin@gmail.com ( преди 3 години )
    В рамките на година автомобилите (леки и товарни) могат да минат LPG тоест на газ това ще е идеалния и реално възможен преходен период но за това ни лев ни дума а нападките и санкциите в общи линии са само за транспортните средства в сегмента с нисък раход на гориво на тон/километър,а корабите (само Русия,Южна Корея и Китай имат по два три кораба на LPG)самолетите,ами индустрията-най -големия потребител на *** енергия от там и най големия замърсител,само залесяването е реално решение
  • #25
    време е ( преди 3 години )
    Само да добавя, че бензин/дизел се прави от нефт. Нефта е краен брой в планетата. Използва се и за други нужди. Няма логика да се продължава да се използва за нещо, което има добра алтернатива.
fallback
Последни