Технологиите се развиват бурно, но едно от най-простите решения в автомобила, каквото е предпазният колан си остава основното средство за защита на хората в автомобила. Статистиката сочи, че 70% от спасените животи при катастрофи се дължи именно предпазния колан.Неговото използване намалява риска от гибел на шофьора при челен удар 2,3 пъти, при страничен - 1,8 пъти, а при преобръщане 5 пъти.
Само си представете, колко много хора дължат живота си именно на предпазния колан и на компанията, която първа го въвежда преди повече от 60 години - шведският автомобилен производител. Той обаче не е спасява човешкия живот във всяка ситуация на пътя. Има обаче хора, които пренебрегват предпазния колан, тъй като вярват в различни твърдения. Те са неверни, но се са превърнали в митове, които трябва да бъдат опровергани.
10 мита за предпазния колан (ГАЛЕРИЯ):
Този мит е насаден от шофьорите през 60-те и 70-те години, когато въздушните възглавници са рекламирани като потенциален заместител на предпазните колани. В случай на катастрофа, еърбегът се разтваря за да "поеме" човека, но тук има проблем. Човекът се движи срещу въздушната възглавница, а тя го прави още по-бързо - със скорост 300 км/ч. А това е равно на удар от боксьор от тежка категория.
В същото време предпазният колан не позволява на човека да се "срещне" с еърбега прекалено бързо. Затова и въздушната възглавница е по-скоро помощно средство, което да поеме тялото и главата, след като се е отворила напълно и след това да започне да спада. Човешкото тяло изкарва въздуха от еърбега и така ударът се омекотява.