След като ви представихме най-продаваните премиум автомобили на Стария континент за 2020 година, е време да надникнем и на върха на пирамидата - при свръхлуксозните модели. И да видим дали старата мъдрост, че кризите не засягат най-богатите, е все още в сила. Единственото затруднение е, че има най-различни определения за суперлуксозен автомобил. Къде минава границата между лукса и "обикновения премиум"?
BMW M8 Competition например, с неговата стартова цена над 340 000 лева, съвсем спокойно може да мери сили в свръхлуксозния сегмент. Но най-евтината Серия 8 е едва 187 500 лева, затова не покрива изискванията ни
В наши дни има версии на BMW Серия 7 и Mercedes S-class, които струват повече от Ferrari или Lamborghini. В крайна сметка решихме да процедираме така: приемаме за свръхлуксозен модел всеки, чиято най-базова версия струва повече от 200 000 лева.
Данните за продажбите са на JATO Dynamics и всъщност са обобщени за първите 11 месеца на 2020, но от предварителните данни за декември, които вече се появиха за някои пазари, не очакваме да настъпят видими размествания в подреждането. Важно е само да уточним, че JATO не отчита продажбите на McLaren и някои компании от горния край на скалата, като Pagani или Koenigsegg. Но те така или иначе не биха попаднали в Топ 20.
20-те най-продавани суперлуксозни коли в Европа (ГАЛЕРИЯ):
488 вече поостаря и даже му се налага да се конкурира на пазара със собствения си наследник. Стартовата цена от 600 000 лева също не е от ниските. Но въпреки това продажбите продължават да вървят добре. 710-те конски сили и 2.85-те секунди от 0 до 100 км/ч са част от обяснението.