След като ви представихме най-продаваните премиум автомобили на Стария континент за 2020 година, е време да надникнем и на върха на пирамидата - при свръхлуксозните модели. И да видим дали старата мъдрост, че кризите не засягат най-богатите, е все още в сила. Единственото затруднение е, че има най-различни определения за суперлуксозен автомобил. Къде минава границата между лукса и "обикновения премиум"?
BMW M8 Competition например, с неговата стартова цена над 340 000 лева, съвсем спокойно може да мери сили в свръхлуксозния сегмент. Но най-евтината Серия 8 е едва 187 500 лева, затова не покрива изискванията ни
В наши дни има версии на BMW Серия 7 и Mercedes S-class, които струват повече от Ferrari или Lamborghini. В крайна сметка решихме да процедираме така: приемаме за свръхлуксозен модел всеки, чиято най-базова версия струва повече от 200 000 лева.
Данните за продажбите са на JATO Dynamics и всъщност са обобщени за първите 11 месеца на 2020, но от предварителните данни за декември, които вече се появиха за някои пазари, не очакваме да настъпят видими размествания в подреждането. Важно е само да уточним, че JATO не отчита продажбите на McLaren и някои компании от горния край на скалата, като Pagani или Koenigsegg. Но те така или иначе не биха попаднали в Топ 20.
20-те най-продавани суперлуксозни коли в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Никаква криза не лови свръхлуксозните SUV модели. Този на Lamborghini, със стартова цена 360 000 лева, все пак има минимален спад спрямо миналата година (1096 бройки), но при ускоряването на продажбите в края на годината нищо чудно да я е наваксал през декември.