Наричат Формула 1 "кралицата на моторните спортове". И с основание: едва ли има друг автомобилен шампионат който да е толкова популярен, толкова конкурентен и да представя толкова иновации. Дори и в наши дни, когато много от "пуристите" на Ф1 обвиняват сериите, че са загубили блясъка си и не са на желаното ниво отпреди години, Гран при сериите се радват на стабилен рейтинг и са все така сурова мелачка за таланти и фабрика за много пари.
От началото на съвременните Ф1 серии след Втората световна война, спортът търпи огромно развитие. И концепциите за болидите се променят доста често, а технологиите използвани в тях еволюират непрекъснато. Тук искаме да ви разкажем за няколко повратни момента от историята на спорта, свързани с някои първи неща: от първите победи, до първите значими иновации. Нека ги разгледаме:
9 повратни момента от историята на Формула 1 (ГАЛЕРИЯ):
Последната машина за Формула 1 на Lotus, направена от основателя на компанията Колин Чапмън е прекрасният 92, който, обаче, печели само една точка от 8-те надпревари, в които участва. Lotus 92 е изключително иновативен и очертава бъдещето на спорта с примитивното си активно окачване, което използва компютърно контролирана хидравлика вместо пружини.
В началото на 80-те години това упражнение не е особено успешно, но само десетилетие по-късно активното окачване е толкова ефективно, че е напълно забранено във Формула 1.