Наричат Формула 1 "кралицата на моторните спортове". И с основание: едва ли има друг автомобилен шампионат който да е толкова популярен, толкова конкурентен и да представя толкова иновации. Дори и в наши дни, когато много от "пуристите" на Ф1 обвиняват сериите, че са загубили блясъка си и не са на желаното ниво отпреди години, Гран при сериите се радват на стабилен рейтинг и са все така сурова мелачка за таланти и фабрика за много пари.
От началото на съвременните Ф1 серии след Втората световна война, спортът търпи огромно развитие. И концепциите за болидите се променят доста често, а технологиите използвани в тях еволюират непрекъснато. Тук искаме да ви разкажем за няколко повратни момента от историята на спорта, свързани с някои първи неща: от първите победи, до първите значими иновации. Нека ги разгледаме:
9 повратни момента от историята на Формула 1 (ГАЛЕРИЯ):
Когато правилата на Формула 1 позволяват използването както на 3-литров атмосферен двигател, така и на наполовина по-малък с турбокомпресор, почти всички отбори залагат на по-големия обем. Всички без Renault, които представят на света първата си машина с турбомотор през 1977 г. Болидът получава прякора "жълтия чайник" заради ярката си окраска и навикът си често да прегрява двигателя.
Renault доразвива технологията и изчиства грешките, като залага на туинтурбо, за да избегне монументалния лаг и през 19179 колата успява да вземе пол позишън в Гран при на Южна Африка. Макар машината да не успява да финишира (както и много други), променя значително света на Формула 1, където лудостта по турбомоторите настъпва през следващото десетилетие.