IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бивш дизайнер на BMW съсипа от критики стила на марката

Според Франк Стивънсън, електрическият iX e "автомобил без душа" (ВИДЕО)

Новата дизайнерска линия на BMW получи доста критики, като основната част от тях бяха насочени срещу масивната решетка на радиатора, изпозвана при поледните модели на марката. Оказва се обаче, че това не е единственият елемент, предизвикал доста дискусии и спорове.


BMW iX


Дизайнерът на оригиналното BMW X5 - Франк Стъвинсън, който вече не работи да компанията, взе на прицел новия електрически кросоувър на баварците iX, представен през 2019 година. В специално видео той разкритикува вида на модела, както и хората, които са го създали.

"BMW наричат ​​iX „символът за нова ера на мобилност“. Факт е, че той дълъг и широк колкото X5, висок като X6 и има междуосие на X7. Това вероятно ще му даде чудесно вътрешно пространство и ще му осигури хубави пропорции, но проблемът е другаде", посочва дизайнерът.


BMW iX


Както и повечето критици напоследък, Стивънсън също посочва като основен проблем решетката на радиатора, която, според него, е прекалено голяма. Освен това, външният вид на колата е "прекалено спокоен", което не трябва да бъде типично за автомобилите на BMW.

"Ясно е, че са искали да постигнат минималистичен и изчистен дизайн, но това е прекалено. Тази кола просто не се движи, което за мен не е правилият начин за проектиране на един автомобил. Дори, когато е спрял, той трябва да изглежда сякаш е в движение", обяснява дизайнерът.



Според Стивънсън, липсата на някои допълнителни линии по екстериора прави колата твърде статична. Затова и както в случая с решетката на радиатора, и тук дизайнерите на марката са прекалили. Затова и автомобилът прилича на превозно средство, създадено от продуктов дизайнер, а не от автомобилен дизайнер.

"Това превозно средство е загубило душата си. То е прекалено обикновено, какъвто трябва да е един обикновен продукт. Колите обаче трябва да изглеждат като коли и затова има огромна разлика между двата вида дизайн", каза още Стивънсън. И завършва с въпроса: "Ако премахнете решетката, бихте ли могли да кажете, че това е BMW?"

Снимки: BMW, видео: YouTube

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 11 rate down comment
    бг смешки ( преди 3 години )
    у БГ БМВ карат най-големите компелскари да . иначе не виждам нищо лошо в дизайна . какво като има по -големи решетки . не е проблем .
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До номер 3 ( преди 3 години )
    Вярно е и то доста. Все пак има попадения с хубав дизайн, които ще станат класики, например АР джулия гта/гтам
  • #3
    31 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    За бездушно време - бездушни коли! Сегашните дизайнери като цяло са некадърници и нищо красиво не могат да създадат. Никоя от днешните коли няма да стане класика. Те всичките си приличат. Както казва човекът ако махнеш емблемата не можеш да разбереш коя е колата.
  • #2
    30 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Харесвам марката, но за съжаление в БГ стана нарицателно все за кофти неща. А тази тук няма и помен от това, което едно БМВ се очаква да бъде по-принцип. Няма какво да се лъжем с оябснения каква щяла да е тенденцията, грозно е! Не съм сляп !
  • #1
    13 rate up comment 16 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Те всичките ел-кошници са без душа. А дизайна обикновено футуристична небивалица