IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бивш дизайнер на BMW съсипа от критики стила на марката

Според Франк Стивънсън, електрическият iX e "автомобил без душа" (ВИДЕО)

Новата дизайнерска линия на BMW получи доста критики, като основната част от тях бяха насочени срещу масивната решетка на радиатора, изпозвана при поледните модели на марката. Оказва се обаче, че това не е единственият елемент, предизвикал доста дискусии и спорове.


BMW iX


Дизайнерът на оригиналното BMW X5 - Франк Стъвинсън, който вече не работи да компанията, взе на прицел новия електрически кросоувър на баварците iX, представен през 2019 година. В специално видео той разкритикува вида на модела, както и хората, които са го създали.

"BMW наричат ​​iX „символът за нова ера на мобилност“. Факт е, че той дълъг и широк колкото X5, висок като X6 и има междуосие на X7. Това вероятно ще му даде чудесно вътрешно пространство и ще му осигури хубави пропорции, но проблемът е другаде", посочва дизайнерът.


BMW iX


Както и повечето критици напоследък, Стивънсън също посочва като основен проблем решетката на радиатора, която, според него, е прекалено голяма. Освен това, външният вид на колата е "прекалено спокоен", което не трябва да бъде типично за автомобилите на BMW.

"Ясно е, че са искали да постигнат минималистичен и изчистен дизайн, но това е прекалено. Тази кола просто не се движи, което за мен не е правилият начин за проектиране на един автомобил. Дори, когато е спрял, той трябва да изглежда сякаш е в движение", обяснява дизайнерът.



Според Стивънсън, липсата на някои допълнителни линии по екстериора прави колата твърде статична. Затова и както в случая с решетката на радиатора, и тук дизайнерите на марката са прекалили. Затова и автомобилът прилича на превозно средство, създадено от продуктов дизайнер, а не от автомобилен дизайнер.

"Това превозно средство е загубило душата си. То е прекалено обикновено, какъвто трябва да е един обикновен продукт. Колите обаче трябва да изглеждат като коли и затова има огромна разлика между двата вида дизайн", каза още Стивънсън. И завършва с въпроса: "Ако премахнете решетката, бихте ли могли да кажете, че това е BMW?"

Снимки: BMW, видео: YouTube

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #14 отстрани изглежда като 99% от останалите сувове. Отзад... е въпрос на вкус, *** не е толкова трагично като отпред според мен, заради решетката най-вече.
  • #14
    9 rate up comment 1 rate down comment
    vesk0nti ( преди 3 години )
    Пълен смях е дизайна! Вече берем плодовете на новото поколение дизайнери, мениджъри, инженери. Самонадеяни и упорити, но без качества.
  • #13
    19 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз пък мисля, че предната решетка е най-малкия проблем. Отстрани и отзад изглежда като пълна недомислица, нещо между леген и щайга.
  • #12
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    не е много прав публично да критикува бившия си работодател... Обикновено като се разделяш с работодател не оставате с топли чувства - това най-малкото внася субективизъм при мниение за продукт на същия работодател.. НЕ е коректно, дори да е вярно. А че решетките нали.. всички виждат. Не е необходимо да се казва.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #11 не съм съгласен за всички модели БМВ.. големите решетки - М4, 7-*** серия и X5/X7 да, но според мен отдавна не е имало толкова приятна за окото 3-ка, а и 5-ца...
  • #10
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Потребител ( преди 3 години )
    Ще изкажа личното си мнение, като почитател на марката от дълги години - ,,автомобил без душа" е точното определение за голяма част от моделите на БМВ през последните години. Това не значи лош автомобил, БМВ все така произвежда добри автомобили, просто липсва нещо, което да ги прави уникални, различни. Но политиката се определя от търсенето. Това се търси и БМВ това произвежда.
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Как да оправим дизайна на новите БМВ-та? Да го оправим напълно става само като подпалим колата - докато гори, тя изглежда много по-добре. Иначе, частичен ретуш става лесно - запълваме две трети от решетката с маджун за прозорци и отгоре боядисваме с блажна боя. Някой ще каже че това е селяния... не толкова, колкото сега, ще му отвърна аз.
  • #8
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Що ве? ( преди 3 години )
    Че тва е първата в света ковид-кола с голяяма маска на НОСЪ!
  • #7
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Прав е, но е жалко да коментираш бившия си работодател.
  • #6
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Катастрофа е дизайна на тази кола