С грандиозно светлинно шоу, подобрило рекорда на Гинес за най-много използвани дронове, корейската Kia Motors показа пред света новото си лого. Досегашният червен овал остава в историята и занапред символът на бранда ще е слято изписано KIA. Замисълът на шрифта е да наподобява ръкопис (макар че за българите и за другите народи, използващи нашата кирилица - от Сърбия през Русия до Монголия - логото изглежда като инициалите КИ).
От Kia превърнаха смяната на логото си в грандиозно светлинно шоу в корейския град Инчон
Напоследък много автомобилни компании, от VW и BMW до Nissan и Toyota, обявиха промени в емблемите си. При повече обаче ставаше дума за стилистични корекции, така че триизмерните досега лога да станат плоски и по-подходящи за дигитална употреба. Рядкост обаче са толкова сериозни изменения като това при Kia. Нека си спомним предишните такива случаи, и какво последва от тях.
Марките, които си смениха емблемите (ГАЛЕРИЯ):
Тук няма да го видите, но ранното лого на компанията е просто стилизирано ръкописно изписване на името й. После някой ранен гений на маркетинга се сеща да задигне герба на Антоан дьо Ла Мот, сир дьо Кадийак, френски авантюрист, изследовател и основател на град Детроа. Но и името на града, и фамилията на основателя са "американизирани" и днес се произнасят "Детройт" и "Кадилак".
В последните десетилетия обаче логото е силно стилизирано и трудно ще го съвржете с оригинала.