С грандиозно светлинно шоу, подобрило рекорда на Гинес за най-много използвани дронове, корейската Kia Motors показа пред света новото си лого. Досегашният червен овал остава в историята и занапред символът на бранда ще е слято изписано KIA. Замисълът на шрифта е да наподобява ръкопис (макар че за българите и за другите народи, използващи нашата кирилица - от Сърбия през Русия до Монголия - логото изглежда като инициалите КИ).
От Kia превърнаха смяната на логото си в грандиозно светлинно шоу в корейския град Инчон
Напоследък много автомобилни компании, от VW и BMW до Nissan и Toyota, обявиха промени в емблемите си. При повече обаче ставаше дума за стилистични корекции, така че триизмерните досега лога да станат плоски и по-подходящи за дигитална употреба. Рядкост обаче са толкова сериозни изменения като това при Kia. Нека си спомним предишните такива случаи, и какво последва от тях.
Марките, които си смениха емблемите (ГАЛЕРИЯ):
Върху първото лого на компанията пише Slavia - марката на велосипедите, които се произвеждат в работилницата на Лаурин и Клемент в Млада Болеслав. Второто лого, вече от автомобилната ера на компанията, изобразява инициалите на двамата основатели, обвити в лаврови листа - защото Laurin звучи като лавър на чешки. Този растителен орнамент е запазен и след поглъщането от Skoda. А през 1926 се появява и познатото ни днес лого с крилатата стрела. Според легендата тя била вдъхновена от една картина с индианска глава, украсена с пера, висяща в кабинета на търговския директор Томаш Маглич. Когато VW придоби чешкия бранд в началото на 90-те, не смени логото, а само го осъвремени.