С грандиозно светлинно шоу, подобрило рекорда на Гинес за най-много използвани дронове, корейската Kia Motors показа пред света новото си лого. Досегашният червен овал остава в историята и занапред символът на бранда ще е слято изписано KIA. Замисълът на шрифта е да наподобява ръкопис (макар че за българите и за другите народи, използващи нашата кирилица - от Сърбия през Русия до Монголия - логото изглежда като инициалите КИ).
От Kia превърнаха смяната на логото си в грандиозно светлинно шоу в корейския град Инчон
Напоследък много автомобилни компании, от VW и BMW до Nissan и Toyota, обявиха промени в емблемите си. При повече обаче ставаше дума за стилистични корекции, така че триизмерните досега лога да станат плоски и по-подходящи за дигитална употреба. Рядкост обаче са толкова сериозни изменения като това при Kia. Нека си спомним предишните такива случаи, и какво последва от тях.
Марките, които си смениха емблемите (ГАЛЕРИЯ):
Първата емблема на компанията е съставена от инициалите на тримата братя Рено - Луи, Марсел и Фернан. После на логото се появява танкът FT17, произвеждан от компанията за фронта през Първата световна война. През 20-те Луи Рено го заменя със стилизирана кръгла решетка, която се слага... върху истинската решетка и крие зад себе си клаксона. Налагането на по-обтекаеми форми в автомобилостроенето подтиква Луи постепенно да изостави кръга и да заложи на ромба.
Истинската революция в емблемата на Renault идва в края на 60-те, когато на легендарния художник и скулптор Виктор Вазарели е възложено да я преработи. Така се появява ромбът от четири успоредни линии, който ще остане чак до средата на 90-те. Дори и днешната емблема е опростена негова версия.