IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

SUV-манията не подмина и Smart

Марката пуска електрически кросоувър с технологии от Geely

Известната със субкомпактните си модели марка Smart ще лансира първия си нов модел от доста време и също така първия, откакто компанията стана джоинт-венчър между Daimler и китайския конгломерат Geely. Без особена изненада, новият автомобил ще бъде електрически SUV, който ще е на пазара през 2022 г. Явно манията по возила с повишен клирънс не прощава на (почти) нито една компания.


smart suv


Според публикация в социалните мрежи на Даниел Лесков - вицепрезидент по глобалните продажби на Smart, в новия модел компанията няма да изостави принципите си за предлагане на изключително компактни коли. Кросоувърът ще е "моментално разпознаваем като Smart" ще има "суперкомпактни" екстериорни размери, комбинирани с умно използване на вътрешното пространство.

За дизайна на новата машина ще се погрижат от Mercedes-Benz, докато инженерингът и техническите разработки ще са дело на Geely. Електрическият кросоувър ще се произвежда в Китай, като местният пазар ще е основен фокус, но Лесков обещава колата да стигне и до европейските пазари, като компанията ще се погрижи да бъде достатъчно сигурен и надежден, за да получи 5 звезди за безопасност от Euro NCAP.

Макар и да остане компактен автомобил, бъдещият Smart SUV ще е по-голям от градските автомобилчета на марката и ще стане първият модел на компанията от В-сегмента, след лансирането някога на ForFour. Миналата година, новият джоинт-венчър между Daimler и Geely потвърди, че иска да навлезе в малко по-големия сегмент, с фокус върху "премиум електрически коли". Така, може да очакваме, че новия модел ще се изправи срещу компактни електрически кросоувъри като Peugeot e-2008, Opel Mokka-e и подобни.


smart suv
Smart имаше планове за компактен SUV още през 2012, когато представи концепцията For Stars (на снимките)


Машината ще е на изцяло нова платформа, разработена от Geely и наречена Sustainable Experience Architecture (SEA). Архитектурата ще е предназначена за всички нови модели на Smart, както и за много други коли от 8-те марки под контрола на китайската компания. Новата платформа споделя някои елементи от добре познатата СМА, която е в основата на Volvo XC40 и Polestar 2.

Geely описва SEA като доста гъвкава платформа, която може да бъде използвана за автомобили от градския А-микросегмент, до пълноразмерни седани от Е-сегмента. Предвижда се и вариант на архитектурата със задвижване на четирите колела, както и за лекотоварни машини.


smart suv


Все още не са обявени ключови спецификации, но най-голямата и модерна версия на SEA ще може да поддържа електромобили с пробег от над 700 километра с едно зареждане и следващо поколение технологии за автономно шофиране. В случая на Smart SUV, обаче, пакетът батерии ще е доста по-скромен, като се очаква те да осигуряват до около 320 км пробег,. С което успешно да се противопостави на електромобилите на PSA, изградени на платформата e-CMP.

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тенекия ( преди 1 месец )
    Super Unusable Vehicle.... МПС-то на кифладжии, циркаджии и джендъри
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Забравих да спомена че за мен SUV автомобил е нещо от сорта на Audi Q7,BMW X5, Range Rover, Mercedes ML и др. подобни. Тези малките SUV не стават за нищо. Истинският SUV aвтомобил трябва да е голям и мощен. Да се чувстваш комфортно и сигурно на пътя.
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз също мога да потвърдя че SUV автомобилите са най добри. Предлагат много пространство и за багаж и за пътниците, имат добра видимост, возят много по хубаво от ниска кола, имат добра проходимост през зимата а стават и да минеш по някой черен път стига да няма големи камъни. Като цяло SUV автомобилите превъзхождат комбитата и седаните по всички параметри с изключение на разхода на гориво. Това е единствения им минус че горят с 10-20% повече.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    snaky ( преди 1 месец )
    До #2: Ами не се връщай. На много хора пък не им харесват. Щом се кефиш на нещо като непрактичен миниван с издължен преден капак, карай си го, не ни пречиш. Тук не броя офроудърите, разбира се. Те нямат нищо общо.
  • #2
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма връщане, който е минал на автоматик, не се връща на ръчни скорости, който е минал на СУВ не се е върнал на лека кола, естествено ако не са го налегнали финансови затруднения. Лесно се свиква на хубаво и от хубаво никой не бяга. Така, че няма връщане СУВ манията заля целия свят като цунами и скоро леките коли ще се броят на пръсти.
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    жалко но факт ( преди 1 месец )
    Важното е джантите да са над 20 инча и да има много църна пластмаса по вратите и готов СУВ ... А беше време когато се смеехме на кварталния батка като сложи перденца на задния прозорец , а на предния зелена лента с надпис Turbo...