Концернът Daimler готви продажбата на 50% от марката Smart на китайския холдинг Geely Automobile Holdings, съобщава Financial Times, като се позовава на трима души, участващи в преговорите. Официално сделката ще бъде обявена по време на автосалона в Шанхай през април.
През миналата година президентът на Geely - Ли Шуфу, купи близо 10% от акциите на Daimler, което го направи най-големият акционер в германския концерн. Сега той е готов да инвестира и в Smart, който носи загуби на Daimler от близо 700 млн. евро на година.
Часове преди да стане ясно, че Geely и Daimler преговарят да продажбата на Smart, германският вестник Handelsblatt обяви, че марката може да бъде закрита. Решението трябва да бъде взето от новия шеф на Daimler - Ола Калениус, който през май ще замени сегашния Дитер Цетше.
Разширяването на гамата модели не помогна на продажбите на Smart.
В Daimler имаха намерения да превърнат Smart в производител на електромобили за градски условия, но в Европа това няма как да стане, тъй като клиентите търсят коли на ток с по-голям пробег. При малолитражките просто няма къде да бъдат поставени по-обемните батерии и това, заедно с високата цена обричат Smart.
В същото време китайците не крият амбициите си да станат световен лидер в производството и продажбата на електромобили. Затова и придобиването на Smart от Geely ще направи марката далеч по-популярна в Китай.
Снимки: Daimler