Седанът, като тип автомобилно купе, все повече отива към залез: клиентите за такъв тип автомобили стават все по-малко, като основно се предлагат автомобилите на така наречените премиум марки, като Audi, Mercedes и BMW или пък топ лимузини от ранга на Bentley и Rolls Royce.

Все пак, преди години, луксозни и т. нар" супер седани" все още бяха интересни на публиката и най-вече на потенциалните клиенти. Затова, мнозина фирми направиха своите смели предложения за сегмента, като сред тях имаше и такива, които никога дотогава не бяха си и помисляли за комфортен модел с 4 врати. Е, тенденциите се обърнаха и автомобилния свят бе завладян от модата на кросоувър и SUV-моделите, където също видяхме играчи, които не биха си и помисляли да се пробват.
Връщайки се на суперседаните, в началото на века и дори преди няколко години имаше някои уникални предложения. Някои от тях бяха близо до серийно производство и бяха отложени в последния момент, а други си останаха просто атрактивни концепции.
9 супер седани, които така и не станаха серийни (ГАЛЕРИЯ):
През 2009 година Дани Бахар се присъединява към екипа на Lotus, идвайки от Ferrari и обявява амбициозния си план за 5 нови модела, които иска да лансира в серийно производство до 2015 година.
Eterne – 4-врат съперник на Porsche Panamera, е един от концептите. Конструиран е на същата платформа като друг от прототипите - Elite (модел с 4 места и сгъваем покрив) и за задвижването си използва 5-литров V8 със суперчарджър и хибридна система KERS, използвана във Формула 1.
Производството било планирано за 2015 година, със стартова цена около 130 000 евро. Но с напускането на Бахар през 2012, плановете за всички 5 нови коли са прекратени.


0