Кой е автомобилът с най-висока максимална скорост? А най-бързо ускоряващият? Непрекъснато предъвкваме тази тема, защото напоследък през месец-два се появява нов претендент за първото място - и е доста трудно да се отсеят реалните, доказани възможности от обещанията и прогнозите.
Но как стои въпросът с другите автомобилни рекорди? Най-тежкият? Най-мощният? Най-късият? Нека погледнем как стоят нещата 133 години след появата на първия сериен автомобил. Взели сме предвид само серийно произвеждани леки автомобили, без допълнителни доработки.
28-те най-забележителни автомобилни рекорда (ГАЛЕРИЯ):
Най-евтиният сериен автомобил
В съвременната епоха това е Tata Nano, която искаше да свали индийците от рикшите и да ги качи на автомобил само срещу 2000 долара. Но бе толкова отблъскваща, че компанията скоро трябваше да спре производството заради твърде скромни продажби.
Дори и Nano обаче е скъпа на фона на най-евтиния автомобил за всички времена - Smith Flyer. Двуместен, с дървена рама и без врати, стъкла и покрив, този автомобил се произвежда между 1915 и 1924 първо като Smith, а после - като Briggs & Stratton. Цената му е едва 125 долара, които, преизчислени според инфлацията, правят 1909 долара в днешни пари.
В съвременната епоха това е Tata Nano, която искаше да свали индийците от рикшите и да ги качи на автомобил само срещу 2000 долара. Но бе толкова отблъскваща, че компанията скоро трябваше да спре производството заради твърде скромни продажби.
Дори и Nano обаче е скъпа на фона на най-евтиния автомобил за всички времена - Smith Flyer. Двуместен, с дървена рама и без врати, стъкла и покрив, този автомобил се произвежда между 1915 и 1924 първо като Smith, а после - като Briggs & Stratton. Цената му е едва 125 долара, които, преизчислени според инфлацията, правят 1909 долара в днешни пари.