IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

И Panasonic ще прави новото поколение батерии за Tesla

Автомобилният производител добави и нов доставчик на литий

Наскоро Tesla обяви плановете си за производство на собствени батерии за електромобили, наречени "4680". Технологията им обещава по-добра плътност и съответно много по-добри показатели. А да си произвеждат клетките сами, за американците означаваше да намалят още разходите.


tesla батерии


Скорошен доклад, обаче, разкрива, че Panasonic също ще произвежда новия тип батерии за автомобилната компания. Японската компания е основен доставчик на клетките за Tesla, макар фирмата на Илън Мъск да работи също и с LG Chem и CATL в последно време.

Досега, фокусът на Tesla беше да асемблира пакетите с батерии, като разчита на външни доставчици на клетки и отделни компоненти. Илън Мъск обеща това да се промени и компанията му да затвори цикъла на производство. Но все пак даде знак, че фирмата ще продължава да разчита на партньори, за да може да разполага с достатъчно наличности, предвид амбицията си да увеличава солидно производството на коли. 


tesla батерии


Мениджърът не даде яснота дали става въпрос именно за новите клетки или за настоящите типове 2170 и 18650, които в момента се вграждат в колите на марката. Изданието Nikkei Asia, обаче, внесе светлина по въпроса, като обяви, че Panasonic конструира нови производствени линии в някои от заводите си и ще стартира пилотно производство догодина.

Към момента, единственото място на които се правят новия тип 4680 батерии е във Фримонт, САЩ, но Tesla работи по създаване на мощности в новата Гигафабрика в Берлин, както и на други места. Другият доставчик на американците - LG Chem наскоро също обяви, че работи по производството на нов тип клетки за батерии, които доста напомнят за тези на Tesla, но името на автомобилния производител не бе споменато в плановете.


tesla батерии


Междувременно стана ясно, че Tesla е подписала 5-годишен договор с китайската компания Yahua Industrial Group, която е сред водещите доставчици на литий за батерии. Общата стойност на сделката е между 630 и 880 милиона долара, но американският производител все още не е обявил детайли.

До момента автомобилната компания работеше само с една китайска компания - Gangfeng Lithium, но явно амбициите за по-голямо производство на електромобили (и съответно батерии за тях) е подтикнало търсенето на допълнителен партньор.

През май тази година, въпреки намалялото търсене заради коронакризата, Yahua откри нов завод, с производствен капацитет от 20 000 тона литиев хидроксид годишно. Това е двойно повече от възможностите на по-старата фабрика на компанията.

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До14 ( преди 5 месеца )
    Първо никой не чака батерията да падне до нула, а второ никой не зарежда до 90%, първо защото над 80% е предпоставка за деградация на батерията и второ защото след 80% зареждането става много бавно. Дори към момента една зарядна сесия протича двайсетина минути, защото за 15 минути се зарежда от 2 до 56%. Единственият фактор който е необходим за бързо разреждане и зареждане е да се намали вътрешното съпротивление на батерията, а с новата технология, това е вече факт.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не се въодушевявайте толкова. За да може да се разрежда и зарежда толкова бързо, е необходимо да са изпълнени още редица фактори. Ще има забележимо намаление на времето за зареждане, но далеч няма да е 3 мин. Ако постигнат 0-90% за 20 мин. ще е добро начало.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 5 месеца )
    Зарежи старта. Това са досадни подробности за суперавтомобили. Кому са нужни 1100 коня в ежедневието. Тази конструкция обаче позволява 5 пъти по-висок ток освен при консумация, също така и при зареждане, което вече е от значение за всичко, което ползва батерии. Ако сега Тесла зарежда 60% от батерията за 15 минути, новите батерии позволят това време да се съкрати до 3 минути за 480км пробег. Това е революционното. Отпада единственото предимство на ДВГ.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 5 месеца )
    Новите батерии 4680 са с патентован от Тесла безкобалтов сух електрод (предимно никел, като алпаката на мивката), който електрод няма контактна пластина на плюса - т.е. увеличава се контактната му площ в горната част. Тва е все едно да си топлил тенджерата боб със запалка и в следващия момент да я сложиш на горещ котлон ф16. Тия батерии дават шест ПЪТИ по-голям ток (за ампери става дума). Демек тримоторният Model S Plaid вади едни 1100 коня още на полусъединител и Порша Тайкан е bye, bye
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Новина от 2017 ( преди 5 месеца )
    Panasonic и Tesla стартираха производството на цилиндричните литиево-йонни батерии 2170 в гигазавода, намиращ се в Рино, Невада. Те ще бъдат използвани в решенията за съхранение на енергия Powerwall 2 и Powerpack 2, както и в електромобилите от Модел 3 на Tesla.Батерийните клетки 2170 са СЪВМЕСТНА разработка на Tesla и Panasonic, като очакванията на двете компании са те да осигуряват висока ефективност при ниски производствени разходи. От Tesla съобщават, че пробното производство в гигаза ...
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За да унифицира размера, сега Тесла поръчва на партньорите си да разработят същия размер. Един от тях е Панасоник, тъй като Тесла вече обяви, че съвместната фабрика ще продължи да работи, но с технологии на Панасоник. Накратко казано, Тесла може и ще използва всички възможни произведени клетки. В момента има недостиг. Например големите проекти за електродобивната индустрия се бавят с 3 години заради това. Доставките на PowerWall са ограничени, като Тесла дори си позволи да им вдигне цената.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тесла и Панасоник имат обща фабрика в Невада, произвеждаща единствено за Тесла. В нея Тесла участва с пари за инвестицията. Панасоник предоставя технологиите и химията. Разметър 2170 беше поискан от Тесла и Панасоник го разработи. През октомври Тесла предстви планове за ИЗЦЯЛО собствени батерии с размер 4680, базирани на собствени разработки и патенти. Тяхното производство започна в опитна линия във Фримонт, а в Берлин ще е едросерийното. Панасоник няма НИЩО общо с тях. (продължава)
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пак питам ( преди 5 месеца )
    Къде се произвеждат 2170 и чия собственост е фабриката? Защо тогава Тесла до прави труда да разработва батерии за модел 3?
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 месеца )
    Panasonic произвеждат 18650 и 21700 по техни си технологии. Същото ще важи и за 4680. Тесла няма как да проектират батериите на Панасоник, защото технологиите и патентите по които се произвеждат са си на Панасоник. Тесла могат само да пишат спецификации какви параметри да покриват клетките, останалото е работа на доставчика.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До5 ( преди 5 месеца )
    Кой от изброените факти не е верен? Къде panasonic произвежда батериите за модел 3 и чия собственост е предприятието? Кой проектира батериите 2170, които се произвеждат там? Отговори на тези въпроси щом си запознат?