Наскоро Tesla обяви плановете си за производство на собствени батерии за електромобили, наречени "4680". Технологията им обещава по-добра плътност и съответно много по-добри показатели. А да си произвеждат клетките сами, за американците означаваше да намалят още разходите.
Скорошен доклад, обаче, разкрива, че Panasonic също ще произвежда новия тип батерии за автомобилната компания. Японската компания е основен доставчик на клетките за Tesla, макар фирмата на Илън Мъск да работи също и с LG Chem и CATL в последно време.
Досега, фокусът на Tesla беше да асемблира пакетите с батерии, като разчита на външни доставчици на клетки и отделни компоненти. Илън Мъск обеща това да се промени и компанията му да затвори цикъла на производство. Но все пак даде знак, че фирмата ще продължава да разчита на партньори, за да може да разполага с достатъчно наличности, предвид амбицията си да увеличава солидно производството на коли.
Мениджърът не даде яснота дали става въпрос именно за новите клетки или за настоящите типове 2170 и 18650, които в момента се вграждат в колите на марката. Изданието Nikkei Asia, обаче, внесе светлина по въпроса, като обяви, че Panasonic конструира нови производствени линии в някои от заводите си и ще стартира пилотно производство догодина.
Към момента, единственото място на които се правят новия тип 4680 батерии е във Фримонт, САЩ, но Tesla работи по създаване на мощности в новата Гигафабрика в Берлин, както и на други места. Другият доставчик на американците - LG Chem наскоро също обяви, че работи по производството на нов тип клетки за батерии, които доста напомнят за тези на Tesla, но името на автомобилния производител не бе споменато в плановете.
Междувременно стана ясно, че Tesla е подписала 5-годишен договор с китайската компания Yahua Industrial Group, която е сред водещите доставчици на литий за батерии. Общата стойност на сделката е между 630 и 880 милиона долара, но американският производител все още не е обявил детайли.
До момента автомобилната компания работеше само с една китайска компания - Gangfeng Lithium, но явно амбициите за по-голямо производство на електромобили (и съответно батерии за тях) е подтикнало търсенето на допълнителен партньор.
През май тази година, въпреки намалялото търсене заради коронакризата, Yahua откри нов завод, с производствен капацитет от 20 000 тона литиев хидроксид годишно. Това е двойно повече от възможностите на по-старата фабрика на компанията.