IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

И Panasonic ще прави новото поколение батерии за Tesla

Автомобилният производител добави и нов доставчик на литий

Наскоро Tesla обяви плановете си за производство на собствени батерии за електромобили, наречени "4680". Технологията им обещава по-добра плътност и съответно много по-добри показатели. А да си произвеждат клетките сами, за американците означаваше да намалят още разходите.


tesla батерии


Скорошен доклад, обаче, разкрива, че Panasonic също ще произвежда новия тип батерии за автомобилната компания. Японската компания е основен доставчик на клетките за Tesla, макар фирмата на Илън Мъск да работи също и с LG Chem и CATL в последно време.

Досега, фокусът на Tesla беше да асемблира пакетите с батерии, като разчита на външни доставчици на клетки и отделни компоненти. Илън Мъск обеща това да се промени и компанията му да затвори цикъла на производство. Но все пак даде знак, че фирмата ще продължава да разчита на партньори, за да може да разполага с достатъчно наличности, предвид амбицията си да увеличава солидно производството на коли. 


tesla батерии


Мениджърът не даде яснота дали става въпрос именно за новите клетки или за настоящите типове 2170 и 18650, които в момента се вграждат в колите на марката. Изданието Nikkei Asia, обаче, внесе светлина по въпроса, като обяви, че Panasonic конструира нови производствени линии в някои от заводите си и ще стартира пилотно производство догодина.

Към момента, единственото място на които се правят новия тип 4680 батерии е във Фримонт, САЩ, но Tesla работи по създаване на мощности в новата Гигафабрика в Берлин, както и на други места. Другият доставчик на американците - LG Chem наскоро също обяви, че работи по производството на нов тип клетки за батерии, които доста напомнят за тези на Tesla, но името на автомобилния производител не бе споменато в плановете.


tesla батерии


Междувременно стана ясно, че Tesla е подписала 5-годишен договор с китайската компания Yahua Industrial Group, която е сред водещите доставчици на литий за батерии. Общата стойност на сделката е между 630 и 880 милиона долара, но американският производител все още не е обявил детайли.

До момента автомобилната компания работеше само с една китайска компания - Gangfeng Lithium, но явно амбициите за по-голямо производство на електромобили (и съответно батерии за тях) е подтикнало търсенето на допълнителен партньор.

През май тази година, въпреки намалялото търсене заради коронакризата, Yahua откри нов завод, с производствен капацитет от 20 000 тона литиев хидроксид годишно. Това е двойно повече от възможностите на по-старата фабрика на компанията.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До14 ( преди 11 месеца )
    Първо никой не чака батерията да падне до нула, а второ никой не зарежда до 90%, първо защото над 80% е предпоставка за деградация на батерията и второ защото след 80% зареждането става много бавно. Дори към момента една зарядна сесия протича двайсетина минути, защото за 15 минути се зарежда от 2 до 56%. Единственият фактор който е необходим за бързо разреждане и зареждане е да се намали вътрешното съпротивление на батерията, а с новата технология, това е вече факт.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 11 месеца )
    Зарежи старта. Това са досадни подробности за суперавтомобили. Кому са нужни 1100 коня в ежедневието. Тази конструкция обаче позволява 5 пъти по-висок ток освен при консумация, също така и при зареждане, което вече е от значение за всичко, което ползва батерии. Ако сега Тесла зарежда 60% от батерията за 15 минути, новите батерии позволят това време да се съкрати до 3 минути за 480км пробег. Това е революционното. Отпада единственото предимство на ДВГ.
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 11 месеца )
    Новите батерии 4680 са с патентован от Тесла безкобалтов сух електрод (предимно никел, като алпаката на мивката), който електрод няма контактна пластина на плюса - т.е. увеличава се контактната му площ в горната част. Тва е все едно да си топлил тенджерата боб със запалка и в следващия момент да я сложиш на горещ котлон ф16. Тия батерии дават шест ПЪТИ по-голям ток (за ампери става дума). Демек тримоторният Model S Plaid вади едни 1100 коня още на полусъединител и Порша Тайкан е bye, bye
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Новина от 2017 ( преди 11 месеца )
    Panasonic и Tesla стартираха производството на цилиндричните литиево-йонни батерии 2170 в гигазавода, намиращ се в Рино, Невада. Те ще бъдат използвани в решенията за съхранение на енергия Powerwall 2 и Powerpack 2, както и в електромобилите от Модел 3 на Tesla.Батерийните клетки 2170 са СЪВМЕСТНА разработка на Tesla и Panasonic, като очакванията на двете компании са те да осигуряват висока ефективност при ниски производствени разходи. От Tesla съобщават, че пробното производство в гигаза ...
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пак питам ( преди 11 месеца )
    Къде се произвеждат 2170 и чия собственост е фабриката? Защо тогава Тесла до прави труда да разработва батерии за модел 3?
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Panasonic произвеждат 18650 и 21700 по техни си технологии. Същото ще важи и за 4680. Тесла няма как да проектират батериите на Панасоник, защото технологиите и патентите по които се произвеждат са си на Панасоник. Тесла могат само да пишат спецификации какви параметри да покриват клетките, останалото е работа на доставчика.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До5 ( преди 11 месеца )
    Кой от изброените факти не е верен? Къде panasonic произвежда батериите за модел 3 и чия собственост е предприятието? Кой проектира батериите 2170, които се произвеждат там? Отговори на тези въпроси щом си запознат?
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 11 месеца )
    В написаното от тебе няма никаква логика. Производството на panasonic се намира в сградата на Тесла и е съвместно предприятие. Разбира се, че ще ползват с технологията на Тесла, иначе какъв е смисъла?
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Браво ( преди 11 месеца )
    Колкото повече батерии резервира за бъдещето Тесла, толкова по-голям дефицит ще изпитат останалите производители. Дори да решат да произвеждат повече електромобили, няма да има откъде да купят батерии. Дори да построят собствени фабрики за батерии, няма да има откъде да купуват суровини за тях. Тесла пак е с минимум пет години пред тях. Особено пък toyota, които направиха самопризнание, че произвеждат хибриди защото не разполагат с достатъчно батерии. Имали само за 28 000 електромобила годишно.