IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen пробвал да купи Tesla през 2013 година

Илон Мъск обаче отрязал мераците на бившия шеф на концерна Фердинанд Пиех

Volkswagen пробвал да купи Tesla през 2013 година

"Купете ми тази компания", наредил бившият председател на Надзорния съвет на Volkswagen Group - Фердинанд Пиех през 2013 година, след като имал възможност да тества Tesla Model S. Това съобщава германското издание Manager Magazine, което разкрива подробности за случилото се.


Tesla


Всъщност, починалият през 2019 година Пиех беше един от мениджърите в автомобилната индустрия, която не приема "не" за отговор. Именно той направи VW Group глобална корпорация, след като първо беше начело на Управителния съвет, а след това стана председател на Надзорния съвет.

През юли 2013 година Пиех тества Tesla Model S, като до такава степен остава впечатлен от електрическата кола, че веднага започва да прави план за покупка на американската компания. Той не обръща никакво внимание на протестите на главния изпълнителен директор на Volkswagen - Мартин Винтеркорн и на главния инженер Улрих Хакенберг, които са категорично против подобна сделка.

Само седмица по-късно планът става реалност, като Пиех намира инвестиционни банкери, които да финансират сделката и кани главния изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, на преговори. Не се разкрива какъв е бил отговорът на Мъск, но се твърди, че Пиех и екипът му са останали като ударени с мокър парцал от чутото. И съответно се отказват от сделката.

От Volkswagen отказват да коментират, дали разказаното от Manager Magazine е вярно. Експерти обаче посочват, че през 2013 година Tesla струва малко над 16 млрд. долара на фондовите пазари. Сега капитализацията на компанията е 35 пъти повече - 590 млрд., което показва, че германският концерн наистина е пропуснал огромен шанс.

Снимки: Tesla

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    смешки ( преди 2 месеца )
    50 години назад и 1500 км на североизток. Нелечимо заболяване!
  • #9
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    След 10г. ВАГ и другите масови автомобилни компании ще залеят толкова здраво пазара с електромобили, че Тесла ще изчезне от пазара.
  • #8
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    пирамиди фараони и балъци за трилиони да се обзаложим че примидата ще рухне когато удари един трилион
  • #7
    5 rate up comment 10 rate down comment
    край ( преди 2 месеца )
    Зад Мъск стоят господарите на света. Те нареждат колите по света да станат електрически. Те са му приватизирали космическата програма на НАСА. Те удариха немското автомобилостроене, като пратиха дизелите му в историята.
  • #6
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Бай ти Иън никога не са го интересували ЧУЖДИТЕ пари, 5-6 години яко харчи парите на ИНВЕСТИТОРИТЕ , и те видяха че единствения начин да видят печалба е да вдигнат цената на акциите, защото ако чакат на печалби от производствена дейност - живи са умрели.
  • #5
    13 rate up comment 5 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    Имам вътрешна информация какъв е бил разговорът: Слушайте сега, мишоци, АЗ имам зад гърба си Пентагона, АЗ ще направя всички коли на тоя свят електрически, АЗ ще покрия планетата със сателити StarLink и ще има глобален интернет навсякъде, АЗ пръв ще изведа астронавти в космоса лятото на 2020-та, АЗ ще ви купя миризливата, измамна фирмичка през 2023-та! АЗ! А сега си вдигайте мазните, продажни, алчни 3aдници оттука, докато не съм размислил за 23-та, че ще видите немски пенсии през крив макарон!!!
  • #4
    29 rate up comment 3 rate down comment
    Добре че не са ( преди 2 месеца )
    Иначе сега щяхме да се радваме на дизелова версия. По-практична и по-екологична от електрическата.
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Но вместо тесла купили чук.
  • #2
    30 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Поредното доказателство, че Илон Мъск не се интересува от пари, иначе щеше да се продаде още тогава. Точно затова е толкова успешен, защото парите и печалбите са на втори план. Това всъщност за малко да фалира компанията на няколко пъти, но както се вижда е било успешна стратегия. Сега останалите, които не рискуваха печалбата си за да развиват нови технологии, сега са с няколко години назад спрямо Tesla И почти няма вариант за наваксване.
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    RD ( преди 2 месеца )
    Нищо не са пропуснали, ако я бяха купили, сега нямаше да струва нищо и щеше да продава Мосел Ф на базата на е-Ъп