Тъй като електромобилите са на път да станат основните превозни средства, търсенето на по-добро и ефективно зареждане би могло да се окаже проблем за настоящата инфраструктура. Така например, в съществуващите офис сгради, където зарядните станции не са били планирани по време на строежа, разполагането на многобройни точки за зареждане би било доста неудобно и скъпо начинание.
От Volkswagen имат (поне теоретично) решение на проблема. Подразделението Volkswagen Group Components, което отговаря за техническите решения при електромобилите и инфраструктурата на групата, представи прототип на робот, който служи като подвижна зарядна станция за електромобили. Това не е първият автономен робот-зареждач на фирмата, но е доста подобрен и обновен вариант на показания преди година в Китай концепт.
Идеята на автономната станция е да е достатъчно гъвкава и практична, за да може да достави дългосрочно решение за успеха на електрическата революция. Мобилният зареждащ робот може да бъде "извикан" с помощта на приложение или система за комуникация между автомобили и външни устройства Car-to-X.
След активирането си, роботът доставя зареждащия порт до електромобила, и може да започне напълно автономно зареждане, без никаква човешка намеса. Това ще рече, че роботът ще може да се погрижи за целия процес - с доставката на зарядното устройство, отварянето на капачката за куплунга, свързването на кабела, откачането му след зареждане и прибирането на мобилното устройство в "станция - майка".
Гореспоменатият процес, роботът ще може да извършва и за зареждането на повече от един автомобил по едно и също време, изпълнявайки операциите в последователност спрямо заявките за зареждане. Все още не се споделя какъв ще е капацитетът на мобилната зарядна станция, като повече информация се очаква с напредването на тестовете от страна на VW Group Components.
Мобилният робот за зареждане на електромобили е само част от проектите, подпомагащи ефективността и успеха на електрическата мобилност от страна на Volkswagen. Компанията разработва технологии, които да позволят избягването на единични (и обикновено скъпи) решения. Все пак, амбициите на германците са да станат лидер в света на електромобилите, а това не може да бъде постигнато само с лансирането на нови и разнообразни модели, а ще се работи и за удобството на клиентите и ефективността при използването на екологични коли.
Как изглежда процесът по автономно зареждане, вижте във видеото: