Ръчното измиване на автомобила е да предпочитане, когато се върши старателно. Но често нямаме толкова време и тогава автоматичната автомивка е приемлива алтернатива - освен ако автомобилът ви не е произведен през последните 7-8 години. Тогава се налага първо да се уверите, че той може да понесе процедурата.
Щети от ненужно задействане на системите за безопасност в автоматична мивка. Колата е Lexus
За да функционира правилно автоматичната мивка, колата трябва да се остави на неутрална предавка и с освободена ръчна спирачка. При много по-съвременни модели с електронна ръчна спирачка обаче това е на практика невъзможно, и тогава се налага собственикът да остане в колата по време на цялата процедура. Други новости в автомобилите също влизат в конфлект с метода на работа на автомивките - примерно автоматичните чистачки може да се задействат сами в най-неподходящия момент, или пък системата за аварийно спиране може да разтълкува наближаващите четки като опасност от сблъсък, и да блокира колелата - което също потенциално води до повреди по колата.
В България автоматичните мивки са относително по-слабо популярни, отколкото в Западна Европа например, но все пак има доста от тях. В страни като САЩ те са масови, и това накара някои автомобилни производители да ги предвидят при проектирането.
Най-новите модели на Mercedes имат дори специален режим Car Wash
Примерно моделите на Volvo, снабдени с Pilot Assist, автоматично задействаха спирачките всеки пък, когато автомобилът остане неподвижен повече от три минути - несъмнено удобство, ако сте в задръстване върху наклон, но доста голям проблем в автомивката. Затова през 2017 шведите промениха системата така, че да не сработва, когато трансмисията е в режим N.
Още една стъпка по-напред е Mercedes, който тази година в новия си GLS въведе специален "режим автомивка". Но при десетки други модели проблемът си остава и е добре първо да проверите как се държи автомобилът ви в подобни условия, преди да го вкарате в тунела на автомивката.
10 автомобила, с които трябва да се внимава в автомивка (ГАЛЕРИЯ):
Моделите, оборудвани с т. нар. SmartKey, имат най-необичайната система за запалване. При тях старт-бутонът може да се извади и на негово място да се пъхне ключът.
За целта двигателят трябва да работи. Задържате спирачката натисната. Измъквате старт-стор бутона и пъхвате на негово място ключа. Превключвате на неутрална позиция. Освобождавате педала на спирачката и електронната "ръчна" спирачка. Гасите мотора, но не вадите ключа.