Едва ли Луи-Жозеф Шевроле, който се ражда на 25 декември 1878 година в Ла Шо Дьо Фон в Северо-Западна Швейцария е могъл да си представи, че му е съдено да стане едва от легендите на световната автомобилна индустрия. Както и че неговото име ще стои върху десетки модели, произвеждани и продавани по цял свят.

Увлечението му техниката и състезанията, както и емиграцията първо в Канада, а след това и в САЩ, го вкарват в света на автомобила, където младият и амбициозен Шевроле първо работи за фирмите De Dion-Bouton, Fiat и Buick. През ноември 1911 година той става един от основателите на нова детройтска компания, наречена в негова част. Любопитното е, че само няколко години швейцарецът е непосредствено свързан с производството на автомобили, носещи неговото име.
Шевроле, който вече е станал популярен автомобил състезател, влиза в конфликт със съоснователя на компания Уилям Дюрант. Двамата имат различия за дизайна на автомобилите, както и за гамата модели, предлагани от фирмата и в крайна сметка през 1915 година швейцарецът продава своя дял от Chevrolet. Луи се ориентира към производството на части за спортните модели на Ford, като участва в състезания заедно с братята си Артур и Гастон.

За съжаление, талантливият конструктор и автомобилен пилот има нещастна съдба. През 1920 година брат му Гастон печели най-великото американско състезание - "Индианаполис 500", но след това загива. Смъртта му е жесток удар за Луи, който след това само веднъж сяда в състезателна кола - през 1925 година в Маями. След това идва Голямата депресия, която съсипва икономиката на страната, в това число и бизнеса на Шевроле, който се е ориентира към разработката на авиационни двигатели.
През 1934 година Шевроле претърпява огромно унижение, тъй като е без работа и е принуден да приеме предложената му от General Motors длъжност на механик в един от заводите на минимална заплата. Здравето му обаче се влошава, тъй като страда от атеросклероза. През 1938 година се оттегля в малка къща във Флорида, където след няколко месеца умира.
Фирмата Chevrolet обаче вече е част от автомобилната история на Америка. За 109 години тя пуска на пазара близо 200 модела, а също така и стотици концептуални машини и прототипи. Три от колите на марката обаче стават истински легенди - вижте кои са те:
Мнозина твърдят, че Camaro изостава от Mustang, тъй като се появява след него на пазара. За разлика от спортната кола на Ford, от самото начало моделът на Chevrolet се отличава с ефекта външност, мощни мотори, просторен салон и огромен списък от допълнително оборудване. А това са силни аргументи срещу съперника, която по това време представлява банален хечбек. За 54 години и 6 поколения от Camaro са произведени повече от 5 млн. бройки.


0