Дори компании, предлагащи автомобили на масовите пазари, като Honda, Toyota и Volkswagen пуснаха модели с малък обем. Повечето от тях бяха пренебрегнати от купувачите по различни причини, а други бяха спрени, тъй като не оправдаха разходите по тях. Изданието Autocar направи подборка именно на такива редки автомобили, които са произведени от масови марки.
В списъка са включени само легални модели, построени в завода на производителя. В него не влизат коли с ограничен тираж (като Bugatti Centodieci, например), състезателни машини, които нямат позволение да се движат по обществените пътища, а също така прототипи и концептуални модели. Не се броят и коли с променено задвижване и специално оборудване.
Най-редките автомобили на масови марки (ГАЛЕРИЯ):
Honda представи градски пикап с име P800 през 1966 година - почти четири десетилетия преди да пусне оригиналния Ridgeline в САЩ. Това беше еволюция на микробуса L800, който замени L700 и беше насочен предимно към търговски потребители на японския пазар. Производството продължи малко повече от година.
Построени са само 7275 бройки от L800, но само 1079 от тях бяха продадени. Това го прави най-редкият автообил на Honda. Никой не знае колко от тези машини са останали здрави до наши дни, но със сигурност броят им никак не е голям.

