Дори компании, предлагащи автомобили на масовите пазари, като Honda, Toyota и Volkswagen пуснаха модели с малък обем. Повечето от тях бяха пренебрегнати от купувачите по различни причини, а други бяха спрени, тъй като не оправдаха разходите по тях. Изданието Autocar направи подборка именно на такива редки автомобили, които са произведени от масови марки.
В списъка са включени само легални модели, построени в завода на производителя. В него не влизат коли с ограничен тираж (като Bugatti Centodieci, например), състезателни машини, които нямат позволение да се движат по обществените пътища, а също така прототипи и концептуални модели. Не се броят и коли с променено задвижване и специално оборудване.
Най-редките автомобили на масови марки (ГАЛЕРИЯ):
Наричан с вътрешното обозначение W188, моделът 300 S заема първото място в гамата на Mercedes-Benz, когато дебютира през 1951 година. Той споделя някои детайли с W186, като е много по-луксозен и съответно далеч по-скъп. Обновеният модел, наречен 300 Sc, пристига през 1955 година, като получава различни подобрения.
Цената му съответно се повишава и това е най-скъпият Mercedes, който може да се купи през 50-те години. От тези 760 бройки 314 са купета, а 446 - кабриолети. Този модел е по-рядък дори от прехваления 300 SL (W198), чийто тираж е 3258 бройки.

