fallback

Още един завод за автомобили прескочи България и избра Гърция

Германската инвестиция е за 100 милиона евро и ще създаде до 6500 работни места

Поредната голяма инвестиция в автомобилния сектор подмина България и избра Гърция. Германският стартъп Next.e.GO Mobile подписа договор с гръцката Агенция за инвестиции и търговия, и ще започне строителството на завод и на технологичен и иновационен кампус в южната ни съседка. Първоначалната инвестиция е на стойност 100 милиона евро, и се планира да създаде около 1000 преки работни места, както и още около 5500 косвени.      Заводът на e.GO в Аахен, Германия         Германската компания е проучила "няколко държави от региона", преди да избере Гърция, потвърди нейният главен изпълнителен директор проф. Улрих Херман. България от години декларира амбиция да привлече финална сглобка на автомобили в допълнение към вече развития сектор за производство на компоненти. За целта дори бе сформирана нещо като работна група, включваща бившия президент Росен Плевнелиев, министъра на икономиката и представители на автомобилния клъстер, която обиколи някои от големите автомобилни изложения в Европа. До момента обаче реални резултати от това няма.        Основателят на компанията проф. Гюнтер Шу и новият главен изпълнителен директор проф. д-р Улрих Херман        Next.e.Go e наследник на e.GO Mobile - стартъп за производство на градски електрически модели, създаден от професора от Аахенския университет Гюнтер Шу през 2015. Компанията разполага със своя фабрика в Роте Ерде край Аахен и с няколко търговски центъра в различни германски градове. Две непредвидени събития обаче объркаха плановете й - първо продажбата на Opel на PSA, която й попречи да ползва договорените компоненти от германския бранд, и после мерките срещу коронавируса през пролетта, принудили я да спре производство.       Шоурум на марката в Бон, Германия       През юли е.Go обяви несъстоятелност и след това се пререгистрира като Next e.GO, с водещо капиталово участие на инженерния гигант Heidelberger Druckmaschinen.

Най-силният коз на Next.e.GO e, че тя вече има и сключен договор за "емисионен пул" с голям производител на автомобили - тоест ще му предоставя своите неизползвани квоти за вредни емисии срещу заплащане.        Концептът e.GO Life Sport, показан в Женева преди година. Повече за моделите на компанията вижте в галерията под статията

Името на този производител все още е тайна, но договорът влиза в сила още след Нова година и гарантира твърди приходи за Next.e.GO в близките няколко години.

Масовото производство на електромобили в Аахен ще започне още идния януари, а заводът в Гърция трябва да заработи през 2022.

Вижте какви модели ще произвежда Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #18
    оня от Испания ( преди 3 години )
    1000 човека - това е по точно цех.Ама чак пък завод.И тия са сдали багажа още с отварянето.Бизнес се прави с една цел - 20 процента печалба.Само да местиме едни пари е халтура.
  • #17
    Японеца ( преди 3 години )
    Чужди инвеститори са нежелани! Ние сме бананова република и народ не ни трябва!
  • #16
    пепи ( преди 3 години )
    Не разбрах какво произвеждат тия.И кой им плаща в крайна сметка.Е така ще се построи едно хале и след 5 години макс ще фалира.Не мерси.Да си ходят в Гърция.
  • #15
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    При нас няма работна ръка и няма пазар за тези автомобили. Нормална икономическа логика.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Много корупция, за 10 години всички в Европа научиха, че България, румъния и унгария са на ниво третия свят.
  • #13
    глас от тъдява ( преди 3 години )
    Приличат на френските мини автомобили дето ги регистрират като мотор и ги карат без книжка
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Автомобилен производител е достатъчно да прочете малко коментари тука, и не завод, а кокошарник няма да иска да направи в България!!
  • #11
    електрифициран ( преди 3 години )
    Поредните германски измамници. Фалирали и пак продължават. Не става така. Ще делнат парите с маляките, защото ББ тук ще им прибере всичко
  • #10
    Хахахаха ( преди 3 години )
    Добре, добре, гърците да си дишат мръсния въздух да произвеждат, електрички!
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    В България няма работна ръка. Това е НАЙ-големият проблем на страната. Корупция има във всяка страна - Гърция фалира преди 10 години точно поради тая причина. В България НЯМА работна ръка, защото на българинът не му се работи. На тея, дето им се работи, вече са на добри места и са доволни. Костал в Пазарджик вкарват хора от Молдова и Украйна. Градът е пълен с кибици, които са на държавна или издръжка на роднини в чужбина...
fallback
Последни