fallback

Още един завод за автомобили прескочи България и избра Гърция

Германската инвестиция е за 100 милиона евро и ще създаде до 6500 работни места

Поредната голяма инвестиция в автомобилния сектор подмина България и избра Гърция. Германският стартъп Next.e.GO Mobile подписа договор с гръцката Агенция за инвестиции и търговия, и ще започне строителството на завод и на технологичен и иновационен кампус в южната ни съседка. Първоначалната инвестиция е на стойност 100 милиона евро, и се планира да създаде около 1000 преки работни места, както и още около 5500 косвени.      Заводът на e.GO в Аахен, Германия         Германската компания е проучила "няколко държави от региона", преди да избере Гърция, потвърди нейният главен изпълнителен директор проф. Улрих Херман. България от години декларира амбиция да привлече финална сглобка на автомобили в допълнение към вече развития сектор за производство на компоненти. За целта дори бе сформирана нещо като работна група, включваща бившия президент Росен Плевнелиев, министъра на икономиката и представители на автомобилния клъстер, която обиколи някои от големите автомобилни изложения в Европа. До момента обаче реални резултати от това няма.        Основателят на компанията проф. Гюнтер Шу и новият главен изпълнителен директор проф. д-р Улрих Херман        Next.e.Go e наследник на e.GO Mobile - стартъп за производство на градски електрически модели, създаден от професора от Аахенския университет Гюнтер Шу през 2015. Компанията разполага със своя фабрика в Роте Ерде край Аахен и с няколко търговски центъра в различни германски градове. Две непредвидени събития обаче объркаха плановете й - първо продажбата на Opel на PSA, която й попречи да ползва договорените компоненти от германския бранд, и после мерките срещу коронавируса през пролетта, принудили я да спре производство.       Шоурум на марката в Бон, Германия       През юли е.Go обяви несъстоятелност и след това се пререгистрира като Next e.GO, с водещо капиталово участие на инженерния гигант Heidelberger Druckmaschinen.

Най-силният коз на Next.e.GO e, че тя вече има и сключен договор за "емисионен пул" с голям производител на автомобили - тоест ще му предоставя своите неизползвани квоти за вредни емисии срещу заплащане.        Концептът e.GO Life Sport, показан в Женева преди година. Повече за моделите на компанията вижте в галерията под статията

Името на този производител все още е тайна, но договорът влиза в сила още след Нова година и гарантира твърди приходи за Next.e.GO в близките няколко години.

Масовото производство на електромобили в Аахен ще започне още идния януари, а заводът в Гърция трябва да заработи през 2022.

Вижте какви модели ще произвежда Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 3 години )
    Не е некадърен народа а и специалисти има.Такива като подписалия се като Калоян са виновни за положението. Ще налетят зелени "еко" активистчета, след тях на опашка ще се наредят родните политици, от запад ще дойдат препоръки да се интегрират "малцинствата" и да им се осигури квота от работни места, и най-накрая за щастливото българско население каквото остане . Това е сценария. Печалбата както винаги в ошфорните компанийки на такива "помощници" като Роско Плевнелиев..
  • #27
    анонимен ( преди 3 години )
    От един бърз поглед в нет-а научаваш че след фалита фирмата е купена от китайци и строят фабрика в китай и тази е за европейския пазар
  • #26
    жалко но факт ( преди 3 години )
    В малките градове за едно цехче , автобуса обикаля цялата община за да събере 100 общака, та как си го представяте да намерят 1000 дет да не са жив зян? В големите градове трудно ще намериш 1000 да си оставят работата и да тръгнат да търсят нова.
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    апропо - колко още завода са "прескочили България и избрали Гърция" - от любопитство..
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    до 24 - не разбирам за какво са ти гении за да направиш завод? Нещо не ти се връзва в хитроумието с което си се опитал да си оригинален... Ако не ти е ясно как работи капитализма - пари и само пари (това включва и политическите решения). Там е било по-изгодно и точка. Никакви други теории, колкото и да са интересни за тикви, бай *** и т.н. са причината, въпреки тенденциозното заглавие на Аутомедия.
  • #23
    КаКоян ( преди 3 години )
    Хората в България са същите, каквито са и навсякъде другаде. Разликата е само в управляващата 30 години хунта от милиционери и доносници, подбирани някога сред най-тъпата част на населението. И в примера и порядките, които те създават
  • #22
    Калоян ( преди 3 години )
    България е най-долнопробната страна в Европейския съюз и то не заради тези които са на власт, а заради преобладаващото тъпо население.За един завод няма да се намерят кадърни хора тук, защо да го строят?С тикви България е пълна и то най-вече празни.
  • #21
    Чук до Пепи ( преди 3 години )
    Пепи, пепииииии, сичкуту герберасти ич ви нема....
  • #20
    Хи хи ( преди 3 години )
    "Бългсрия е световноизвестна с автомобилистроенето си" - цитат на Тиквун Тулупий, може да се добави само, че става все по известна под мъдрото му ръководство....ха ха
  • #19
    до 16 ( преди 3 години )
    леко си се объркал. Унгария е страната с най-много преки чуждестранни инвестиции в Централна и Източна европа на глава от населението, и голяма част от тях дойдоха в последните години. Но който се вслушва в евтината пропаганда на брюксел...
fallback
Последни