fallback

Още един завод за автомобили прескочи България и избра Гърция

Германската инвестиция е за 100 милиона евро и ще създаде до 6500 работни места

Поредната голяма инвестиция в автомобилния сектор подмина България и избра Гърция. Германският стартъп Next.e.GO Mobile подписа договор с гръцката Агенция за инвестиции и търговия, и ще започне строителството на завод и на технологичен и иновационен кампус в южната ни съседка. Първоначалната инвестиция е на стойност 100 милиона евро, и се планира да създаде около 1000 преки работни места, както и още около 5500 косвени.      Заводът на e.GO в Аахен, Германия         Германската компания е проучила "няколко държави от региона", преди да избере Гърция, потвърди нейният главен изпълнителен директор проф. Улрих Херман. България от години декларира амбиция да привлече финална сглобка на автомобили в допълнение към вече развития сектор за производство на компоненти. За целта дори бе сформирана нещо като работна група, включваща бившия президент Росен Плевнелиев, министъра на икономиката и представители на автомобилния клъстер, която обиколи някои от големите автомобилни изложения в Европа. До момента обаче реални резултати от това няма.        Основателят на компанията проф. Гюнтер Шу и новият главен изпълнителен директор проф. д-р Улрих Херман        Next.e.Go e наследник на e.GO Mobile - стартъп за производство на градски електрически модели, създаден от професора от Аахенския университет Гюнтер Шу през 2015. Компанията разполага със своя фабрика в Роте Ерде край Аахен и с няколко търговски центъра в различни германски градове. Две непредвидени събития обаче объркаха плановете й - първо продажбата на Opel на PSA, която й попречи да ползва договорените компоненти от германския бранд, и после мерките срещу коронавируса през пролетта, принудили я да спре производство.       Шоурум на марката в Бон, Германия       През юли е.Go обяви несъстоятелност и след това се пререгистрира като Next e.GO, с водещо капиталово участие на инженерния гигант Heidelberger Druckmaschinen.

Най-силният коз на Next.e.GO e, че тя вече има и сключен договор за "емисионен пул" с голям производител на автомобили - тоест ще му предоставя своите неизползвани квоти за вредни емисии срещу заплащане.        Концептът e.GO Life Sport, показан в Женева преди година. Повече за моделите на компанията вижте в галерията под статията

Името на този производител все още е тайна, но договорът влиза в сила още след Нова година и гарантира твърди приходи за Next.e.GO в близките няколко години.

Масовото производство на електромобили в Аахен ще започне още идния януари, а заводът в Гърция трябва да заработи през 2022.

Вижте какви модели ще произвежда Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #38
    ( преди 3 години )
  • #37
    Викинг ( преди 3 години )
    Ми да беше пратил Деси, бре Роско можеше и да стане работата.
  • #36
    Шопски чавета ( преди 3 години )
    Булгарин ли е гази през него и не спирай
  • #35
    От горд сиганин ( преди 3 години )
    Прескачайте ги тия *** от тия мизерници нищо не става да хващат пътя обратно към Монголия че европа бъктиса от тия крадливи племена
  • #34
    анонимен ( преди 3 години )
    Доста бомбастично представяне на световноизвестната марка, която е току що появила се, след фалит на същото по същество предприятие. До момента не е реализирала особени продажби и от снимките не е като да прави особено впечатление. Как при това положение някой е преценил, че щели да се създадат 6000 работни места не става ясно, по-скоро е повече от съмнително...
  • #33
    Jghf ( преди 3 години )
    Корупция на абсолютно всички нива на държавната администрация.Липса на обучена и мотивирана работна ръка.ПЪЛНО ОТСЪСТВИЕ НА ТРАНСПОРТ! Няма железопътен транспорт, пристанище Бургас от много години е разчленено на няколко "пристанища", с понедно-две корабни места. За пристане варна не знам, ако ситуацията е както със съответните летища, значи е малко по-добре, но в никакъв случай не става за мащабна морска търговия.ОТСЪСТВИЕ НА ТРАНСПОРТ! Не е грешка, нарочно е написано два пъти.
  • #32
    Никанор ( преди 3 години )
    Как Боли и компания се несетиха да продадат проблема "Северна Македония" срещу един завод за Ел. коли и батерии от многото на танте Меркел. Нещастна работа!
  • #31
    Балканджия ( преди 3 години )
    То па гръците са едни работници....
  • #30
    Dido ( преди 3 години )
    Колкото и да не ви харесва, в БГ хората не искат да работят! Производителността е ниска, умение за работа в екип НУЛА, трудава дисциплина НУЛА!Болнични се дават за да се слеят празници или да се иде на почивка!Когато се работи на конвейр няма "ще дръпна един фас", "утре стринкя ще колят прасе, ще си взема болничен".Инвеститорите ги проучват тези неща!Никой няма да ни отбягва само заради Бойко при по ниски заплати и данъци от Гърция!Не са виновни само управниците,колкото и да не ви харесва това!
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    EЕ как ще го привлече в БГ и един лев субсидия не дават за покупка на ел. Автомобили, а в гриис 10 000 евра ! Ясно е коя страна мисли за електрифициране на автопарка си! Нашите управници не съм сигурен че знаят че теслите не са само строителни инструменти :))
fallback
Последни