Поредната голяма инвестиция в автомобилния сектор подмина България и избра Гърция. Германският стартъп Next.e.GO Mobile подписа договор с гръцката Агенция за инвестиции и търговия, и ще започне строителството на завод и на технологичен и иновационен кампус в южната ни съседка. Първоначалната инвестиция е на стойност 100 милиона евро, и се планира да създаде около 1000 преки работни места, както и още около 5500 косвени.
Заводът на e.GO в Аахен, Германия
Германската компания е проучила "няколко държави от региона", преди да избере Гърция, потвърди нейният главен изпълнителен директор проф. Улрих Херман.
България от години декларира амбиция да привлече финална сглобка на автомобили в допълнение към вече развития сектор за производство на компоненти. За целта дори бе сформирана нещо като работна група, включваща бившия президент Росен Плевнелиев, министъра на икономиката и представители на автомобилния клъстер, която обиколи някои от големите автомобилни изложения в Европа. До момента обаче реални резултати от това няма.
Основателят на компанията проф. Гюнтер Шу и новият главен изпълнителен директор проф. д-р Улрих Херман
Next.e.Go e наследник на e.GO Mobile - стартъп за производство на градски електрически модели, създаден от професора от Аахенския университет Гюнтер Шу през 2015. Компанията разполага със своя фабрика в Роте Ерде край Аахен и с няколко търговски центъра в различни германски градове. Две непредвидени събития обаче объркаха плановете й - първо продажбата на Opel на PSA, която й попречи да ползва договорените компоненти от германския бранд, и после мерките срещу коронавируса през пролетта, принудили я да спре производство.
Шоурум на марката в Бон, Германия
През юли е.Go обяви несъстоятелност и след това се пререгистрира като Next e.GO, с водещо капиталово участие на инженерния гигант Heidelberger Druckmaschinen.
Най-силният коз на Next.e.GO e, че тя вече има и сключен договор за "емисионен пул" с голям производител на автомобили - тоест ще му предоставя своите неизползвани квоти за вредни емисии срещу заплащане.
Концептът e.GO Life Sport, показан в Женева преди година. Повече за моделите на компанията вижте в галерията под статията
Името на този производител все още е тайна, но договорът влиза в сила още след Нова година и гарантира твърди приходи за Next.e.GO в близките няколко години.
Масовото производство на електромобили в Аахен ще започне още идния януари, а заводът в Гърция трябва да заработи през 2022.
Вижте какви модели ще произвежда Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):
Още по темата:
-
Суперавтомобилът Apeiron ще гони скорости над 500 км/ч
-
Заради нахлуването на турски войски в Сирия концернът замрази решението си за новото предприятие
-
Преговорите с местните власти са пред приключване, заяви отговорникът по производството Андреас Тостман
-
Компанията има амбици да продава електромобили и хибриди на Стария контиент