fallback

Президентът на Toyota атакува преминаването към електромобили

Никой не отчита разходите за производство им и вредните емисии от него, заяви Акио Тойода

Президентът на корпорацията Toyota Motor - Акио Тойода, се изказа много остро относно преминаването към електрически превозни средства. Това стана по време на прес-конференцията след среща на Японската асоциация на автомобилните производители.

По думите на Тойода, привържениците на електромобилите не отчитат вредните емисии, отделяни при производството на такива превозни средства, а също така и разходите на правителство в различните държави, свързани с това.

Според неговите изчисления, Япония ще остане без електричество през лятото, ако всички автомобили в страната преминат изцяло на ток. Само за изграждането на необходимата инфраструктура за електрически превозни средства държавата трябва да похарчи между 135 и 358 млрд. долара.

"Когато политиците казват, че трябва да се избавим от всички автомобили с бензинови двигатели, дали изобщо разбират за какво става дума?", попита присъстващите на прес-конференцията президент на Toyota.

Тойода е категоричен, че прибързаната забрана на бензинови автомобили ще доведе до пълен крах на сегашния бизнес-модел на автомобилните производители, както и до загубата на милиони работни места. Освен това, той се опасява, че електромобилите са недостъпни за средностатическия жител на Япония, тъй като цената им все още е прекалено висока.

Както е известно, властите в Япония наскоро обявиха плановете си за пълна забрана на автомобили с бензинови двигатели през 2035 година, като те предвиждат запазване на хибридните модели. От Министерството на икономиката, търговията и промишлеността обаче уточниха, че все още няма крайно решение по въпроса.

Снимка: Toyota

fallback
  • #23
    цеца ( преди 3 години )
    закривай
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Имам вътрешното усещане,че най-накрая не Япония,а целият свят ще останат без ток заради "природозащитниците" и тяхното желание за "опазване на околната среда". Всеки път автомобилите с ДВГ са виновни,всеки път,ама абсолютно всеки път.Че как иначе по-добре да оставим на страна " екологично чистите" ТЕЦ-ове,авиотранспорт,воден транспорт.Истината е че природозащитни организации се създават само,защото правителствата им отпускат големи суми пари,а иначе и двете страни замазват очите на хората.
  • #20
    Само питам ( преди 3 години )
    Ей пълно с разбирачи тука, защо някой не сметне замърсяването за производство на батерии, за производство на самото електричество, каква ще стане цената на тока тогава и след това да философствате за тъпите миксери по улиците
  • #19
    shvaben ( преди 3 години )
    Въобще не съм учуден от изказването против електромобилите на поредното шевче на голям концерн правещ печалби от автомобили с ДВГ. Като вижда как в следващите години трябва да се влагат пари за разработки и няма да остане за коледен бонус.
  • #18
    Рено фен ( преди 3 години )
    Тоя е яко т.п Като чели производството на бензинови коли не се отделят вредни емисии.А бе къде ги намирате тея глпаци
  • #17
    TSLA ( преди 3 години )
    Животните в гората:Айде да играем една игра. На всеки накрая на името слагаме едно "***". Начи заекът става Зyй, кравата става Мyй.... и хамстера: АААА! ТААА ИГРА Е МНОГО ***! :D Сес'се? СетИ ли се?
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    едно е да пуснеш прототип 2021, друго е да пуснеш производството на автомобил с батерия с твърд електролит, но това ще бъде направено от тойота чак 2025 година! Същите планове ги имат и другите производители, не заради нещо друго, а защото се очаква тази технология да я има чак тогава в нужното количество и качество за производство на автомобили.
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    до #14 кое е казал, че няма да го направят други, но ще са първи. още 21ва година пускат първите прототипи на пътя - другите не са и близо до подобен успех.
  • #14
    До 10 ( преди 3 години )
    хахахах били грозни и скучни хахаха и защо тогава са номер 1 по продажби в света всяка една година? Донякъде може би си прав за това, че са скучни... моя Тойота за ремонт не съм карал никога или сега се сещам сменях една биалетка преди доста години, докато мои приятели с немски и френски автомобили всеки месец някой от тях посещава сервизите и плаща здраво... не скучаят, все има нещо да оправят. Е нека на мен ми е скучно ! :)))
fallback
Последни