Себестойността на батериите за автомобилната индустрия е паднала до 137 долара на киловатчас през 2020 година, и може да прекрачи границата на 100-те долара още през 2023, показват данни на NEF, дъщерната изследователска компания на Bloomberg. Някои експерти смятат, че при такъв показател електромобилите ще могат да се изравнят по цена с конвенционалните модели с бензинов или дизелов двигател.
Прогнозата на NEF е, че до 2030 година цената на батериите ще падне до 58 долара на киловатчас. За да се сбъдне това обаче, е нужно технологията за батерии с твърд електролит да се наложи на пазара. За момента тя съществува само в експериментална фаза, Toyota планира да пусне първи тестови бройки с такива батерии догодина. По оценка на Bloomberg батериите с твърд електролит са с около 40% по-евтини за производство от сегашните с течен.
На практика цената на батериите за автомобилно вграждане е спаднала с 89% от 2010 година, когато надхвърляше 1100 долара за киловатчас. Тогава обаче на практика нямаше масово производство в големи обеми.
Някои независими наблюдатели обаче изразиха песимизъм към тези прогнози. Според тях тазгодишното поевтиняване на батериите се дължи единствено на спада в потреблението и на понижените вследствие цени на някои суровини в резултат на Covid-19 и мерките срещу него. С възстановяването на нормалната търговия и потребление този ефект ще отшуми. Масовизацията на батериите действително ще позволи допълнителни икономии от мащаба, но те до голяма степен ще се компенсират от нов ръст в цените на суровините заради повишеното търсене. Друг фактор е нарастващият натиск производителите да използват суровини, добити по "честен" и екологичен път, което на практика ще елиминира от пазара най-евтините доставчици от страни като Конго, Русия и прочие.