Subaru определено е сред производителите, оставили трайна следа в автомобилната история. Макар и скромна по размери, японската компания си е създала добра репутация със смели и необичайни модели, и неслучайно се слави като една от марките с най-твърди фенове.
Всички добре познават Impreza, особено в сериозната й ера на рали-доминатор. Добре познати са кросоувърът Forester, както и култовото крос-комби Outback. Немалко екземпляри и от трите модела, в различните им поколения, се срещат по българските пътища. Но за тях е говорено и писано достатъчно. Този път ще ви разкажем за по-непознатите машини на Subaru, като за някои може би въобще не сте подозирали, че съществуват. И тук не става въпрос за екзотики като ефектното купе SVX или компактния пикап BRAT (Bi-drive Recreational All-terrain Transporter). Нито дори за модела 360, положил основите на производителя от Фуджи. Ще ви покажем няколко още по-непознати модела на "плеядите".
Неизвестните модели на Subaru (ГАЛЕРИЯ):
Кей-карът, който заменя мъника R-2 в началото на седемдесетте, е много интересен представител на марката, с анатомия, коренно противоречаща на подсъзнателните идеи за това какво трябва да бъде истинското Subaru. По-специално това се отнася за модела от първо поколение, който се произвежда от 1972 до 1981 г. Дължината на ранната версия за вътрешния японски пазар е 3 метра, а теглото му е около половин тон. По-късните изпълнения са по-големи и по-тежки, но не с много.
Друга изненада за микро хечбеците и седаните е техниката. Първо, те нямат никакъв боксер двигател, а двуцилиндров мотор с обем от 356 до 544 кубика, в зависимост от годината на производство. Агрегатът е разположен в задната част на купето, а достъпът до него се осъществява през отвор в бронята.