IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Китайският SUV с дизайн на Rolls-Royce дойде в Европа

Цените на E-HS9 са близки до тези на германските конкуренти

Принадлежащата на концерна FAW премиум-марка Hongqi обяви стъпването си на европейския пазар. Първата държава, в която ще се продава нейния електрически кросоувър E-HS9, е Норвегия, като вече са ясни и цените на модела.


Hongqi E-HS9


Премиерата на луксозния SUV в Китай се състоя през миналата есен, но продажбите в страната стартираха само преди няколко дни. Дизайнът на кросоувъра напомня този на моделите на Rolls-Royce, което не е изненадващо, тъй като от 2018 година за външния вид на автомобилите на Hongqi отговаря Джайлс Тейлър, бивш главен дизайнер на британския производител.

Като размери китайският кросоувър е по-близо до BMW X7, отколкото до Rolls-Royce Cullinan. Дължината на E-HS9 е 5209 мм, широчината - 2010 мм, височината - 1731 мм, а разстоянието между двете оси - 3110 мм. Както и в родината си, така и в Норвегия, моделът ще се предлага в три нива на оборудване, като първите два с по 7 места, а третото - с 6.


Hongqi E-HS9


Базовият вариант Comfort получава виртуален приборен панел, мултимедийна система, сензорна централна конзола, система за аварийно спиране, мониторинг на "слепите" зони, алкантара и система за автоматично паркиране. Следва ниво Premium, при което се появяват матрични фарове, отделен екран за пътника на предната седалка, вентилация на предните колела и проекционен дисплей.

Топ-версията E-HS9 Exclusive предлага още функция за разпознаване на лица и цифрово огледало в салона, седалки с масажираща функция и кога Nappа. Клиентите от Норвегия ще получат също панорамен покрив и вградени в облегалките на предните седалки дисплеи, които обаче се заплащат допълнително. За най-скъпата модификация са предвидени още пневматично окачване, автопилот и 7 режима на движение.


Hongqi E-HS9


Задвижването на базовия вариант става с два електромотора - по един на всяка ос, развиващи по 218 к.с. Сумарната мощност е 436 к.с., като батерията с капацитет 85 кВт/ч осигурява пробег от 400 км. При версиите Premium и Exclusive отпред е поставен същия мотор, докато отзад има по-мощен - с 333 к.с. Съвкупната мощност е 551 к.с., а батерията има капацитет от 99 кВт/ч. В случая пробегът достига 450 км, като ускорението от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди.

Цените засега са предварителни - базовият Hongqi E-HS9 струва 620 000 норвежки крони (57 800 евро), докато топ-версията е оценена на 780 000 крони (73 000 евро), като приемът на поръчки ще стартира съвсем скоро. За сравнение, Mercedes EQC с пробег 420 км в Норвегия струва 636 000 крони (59 500 евро), а Audi e-tron с пробег 436 км се продава за 600 000 крони (56 000 евро). По-малкият като размери Tesla Model X е много по-скъп - при пробег от 500 км той струва 841 000 крони (78 600 евро).


Hongqi E-HS9


След Норвегия кросоувърът ще излезе и на други пазари в Европа, като вторият от тях е този в Нидерландия. Китайската марка планира да предложи и други модели, които също са електрифицирани.

Снимки: Hongqi

0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Забавно е как китайците правят все по-европейски дизайн, защото той от над век е символ за висок клас, а немската тройка от няколко години прави все по-китайски дизайн.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Възползват се от суб ( преди 2 месеца )
    В Китай не дават никакви субсидии за електромобилите произведени другаде и в Европа трябва да е така и да няма за тези произведени в Китай
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Хи хи ( преди 2 месеца )
    Hongqi значи Червено знаме, забавно, забавно, много забавно.....))))
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    *** простотията обясни защо немската стомана е по-добра от френската и италианската, шведската от финландската и чешката както и руската от японската и корейската стомана например
  • #3
    3 rate up comment 21 rate down comment
    Яздач ( преди 2 месеца )
    Китайците нямат качествена стомана и затова всичко им е калпаво! Най добри са немската, шведската и руската стомана, затова там са и най здравите коли на земята!
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дано да го дадат на Бйорн за пълно тестване.
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    С китайските автомобили се случва същото, както и с телефоните. Постепенно вдигане на качеството, докато коефициента на цена качество надмине конглокентите. От това, което виждам и чета в чужбина и Азия, не са далече от целите си.