Камионите на ЗИЛ бяха добре познати в България, в края на социалистическата епоха и в началото на демократичните промени. „Завод имени Лихачева”, както е името зад трибуквената абревиатура, има дълга история, започваща от 30-те години на миналия век, когато започва съществуването си под името ЗИС (завод имени Сталина). Московското предприятие произвежда както различни камиони, така и правителствени лимузини за тогавашния СССР.
Дейността на предприятието, разбира се, не се ограничава само до тези неща. В историята му има и доста необичайни експериментални и тясно специализирани машини. Някои от творенията са останали на ниво прототип, докато други са намерили приложение и са излезли в серия.
Ще ви разкажем за някои от най-екстремните всъдеходни камиони на ЗИЛ, които малко да поразсеят митовете за това, че съветската автомобилна индустрия се базира само на заети чужди решения.
Вижте най-екстремните машини на ЗИЛ (ГАЛЕРИЯ):
Странната 8-колесна амфибия била с трансмисия, която коренно се отличавала от обичайната схема: два двигателя ЗИЛ-123Ф се грижели за задвижването съответно от лявата и дясната страна чрез индивидуална „хидромеханика. Това означавало, че всъдеходът запазва способността си да се движи, дори ако един от двигателите се повреди.
Друга характеристика, видима с просто око, е липсата на окачване, направено за намаляване на теглото, което частично се компенсира от гумите с ниско налягане.