Камионите на ЗИЛ бяха добре познати в България, в края на социалистическата епоха и в началото на демократичните промени. „Завод имени Лихачева”, както е името зад трибуквената абревиатура, има дълга история, започваща от 30-те години на миналия век, когато започва съществуването си под името ЗИС (завод имени Сталина). Московското предприятие произвежда както различни камиони, така и правителствени лимузини за тогавашния СССР.
Дейността на предприятието, разбира се, не се ограничава само до тези неща. В историята му има и доста необичайни експериментални и тясно специализирани машини. Някои от творенията са останали на ниво прототип, докато други са намерили приложение и са излезли в серия.
Ще ви разкажем за някои от най-екстремните всъдеходни камиони на ЗИЛ, които малко да поразсеят митовете за това, че съветската автомобилна индустрия се базира само на заети чужди решения.
Вижте най-екстремните машини на ЗИЛ (ГАЛЕРИЯ):
Плаваемостта се осигурявала от водоизместващ корпус на лодка и чифт водометни агрегати. Имайте предвид, че двата централни моста са близо един до друг, а кормилното управление е не само на предните, но и задните колела, за да подобри маневреността и офроуд способностите.
Първият екземпляр на амфибията почти повтаря съдбата на „Титаник”. По време на изпитанията през лятото на 1959 г. машината е близо до потъване в река Дон - пусковата установка 2Р21 на оперативно-тактическата ракетна система 2К6 "Луна", се оказва огромна тежест.