В наши дни, електрическото задвижване предлага всевъзможни комбинации - по един електромотор за всеки мост, че дори и по един двигател за всяко колело. Дори и хибридните модели често са с по два двигателя, като ДВГ задвижва единият мост а електромотор - другия.
През 20 век, в ерата на двигателите с вътрешно горене, да се направи машина с два двигателя си е били тежка и сложна задача. Най-често подобни експерименти се правили за да се повиши производителността на даден автомобил и въпреки съпътстващите трудности, някои производители се захващали напълно умишлено с такива проекти. И макар при повечето опити като бонус на добавяната мощност се получавало и 4х4 задвижване, един от първите опити бил за болид от Формула (тогава още не "1").
За него и още няколко подобни ви разказваме в галерията ни:
През 1987 година Volkswagen решават да направят мощен прототип, с който да се наложат като доминатори в знаменитата планинска надпревара "Пайкс Пийк". Така, инженерите вземат второ поколение VW Golf и го снабдяват с 1,8-литров турбомотор с мощност от 320 конски сили, задвижващ предните колела. Машината изглеждала и се държала страхотно, но на мнозина от екипа се сторила доста небалансирана. И решили да оправят нещата, монтирайки още един такъв двигател на мястото на задните седалки.
В резултат се получил звяр с 640 конски сили и 4х4 задвижване, който ускорявал от 0 до 100 км/ч за едва 3,4 секунди. Това, обаче, било на равен терен, докато за победа в Пайкс Пийк трябвало да се преодолеят 156 завоя. Да победят с тази машина германците така и не успели, макар пилотът Йоши Клайт да бил почти сигурен победител. Три завоя преди финала окачването не издържало и машината така и не финиширала.