В наши дни, електрическото задвижване предлага всевъзможни комбинации - по един електромотор за всеки мост, че дори и по един двигател за всяко колело. Дори и хибридните модели често са с по два двигателя, като ДВГ задвижва единият мост а електромотор - другия.
През 20 век, в ерата на двигателите с вътрешно горене, да се направи машина с два двигателя си е били тежка и сложна задача. Най-често подобни експерименти се правили за да се повиши производителността на даден автомобил и въпреки съпътстващите трудности, някои производители се захващали напълно умишлено с такива проекти. И макар при повечето опити като бонус на добавяната мощност се получавало и 4х4 задвижване, един от първите опити бил за болид от Формула (тогава още не "1").
За него и още няколко подобни ви разказваме в галерията ни:
Харизмачтиният "дю шво" се произвежда колосалните 43 години - от 1948 чак до 1990. А неговата екзотична версия с два двигателя не е чак толкова масова - едва 694 екземпляра са слезли от поточните линии между 1960 и 1971 година.
Citroen 2CV Sahara бил създаден за нуждите на полиция, армия и специални клиенти. Идеята била да се предложи проходима машина с 4х4 задвижване. За целта, производителят използва необичайно решение - два двигателя, всеки задвижващ по един мост. Агрегатите с обем 425 куб. см и въздушно охлаждане развивали по 13 конски сили, като били с отделни скоростни кутии (4-степенни), свързани с общ педал на съединителя. Водачите можели също така да избират кой мотор да използват, когато нямали нужда от пълноприводно задвижване.