В глобализираната икономика, националността на даден бранд понякога е подвеждаща: различни модели автомобили могат да се произвеждат в различни държави. Това с пълна сила важи и за BMW и техните подразделения, за които Германия отдавна не е единствения източник на производство, макар все още голяма част от гамата да идва именно от Федералната република.
Луксозният производител има не по-малко от 10 производствени мощности, разположени в 5 различни държави, на 4 континента и е далеч от времената, в които произвеждаше продуктите си само на родна територия. Както и съперниците от Audi и Mercedes, разбира се.
В родината си, баварците имат 4 завода - в Мюнхен, Динголфинг, Лайпциг и Регенсбург. Германия все още е ядро на марката, въпреки всичко - близо милион от 2,564 млн. машини, продадени от групата, са асемблирани в страната на Гьоте. Сред които и някои от бестселърите на BMW като Серия 1 и 3, Х1 и Х2.
Най-мощният завод на марката, обаче, се намира отвъд Океана. Става въпрос за комплекса в Спартансбърг, САЩ, който произвежда над 400 000 автомобила годишно. Това е логично, тъй като в Щатите се прави почти цялата SUV-гама на BMW - от Х3 до Х7, а именно тези модели бележат най-сериозния ръст в продажбите през последните години. Х3 се произвежда и в Китай, за местния пазар, но пък в Поднебесната империя се асемблира и новия iX3, откъдето тръгва за всички световни пазари.
Още няколко модела се сглобяват в Китай, който е най-силния пазар не само за германската марка, но за автомобили въобще. Връзката с Южна Африка, обаче, е далеч по-стара, тъй като на Черния континент баварците имат присъствие от няколко десетилетия. BMW използва и подизпълнители за някои от моделите си, като Nedcar в Нидерландия и Magna в Австрия.
Що се отнася до двете британски марки - Mini и Rolls-Royce, то само втората е чисто "островна". Някои от моделите на Mini се правят на Континента (Cabrio и Countryman), а благодарение на Брекзит, английско в компактните машини може да остане само името...
Къде се произвежда всеки модел на BMW Group (ГАЛЕРИЯ):