През 1970 година бял свят се появява един от автомобилите, които ще изиграят огромна роля в живота на много хора. Поне на тези, които живея в бившия СССР и други социалистически държави от този период, в това число и България. Това е ВАЗ-2101, известен още като "Лада" и "Жигули". А руснаците и до ден-днешен си го наричат "копейка".
За този автомобил е писано много, но има и факти около неговата история, които не са толкова добре известни. Един от тях е, че той е направен с конкретна цел и тя не е да се даде на хората масов и достъпен автомобил, а малко по-различна. За да разберете какво точно са искали управляващите СССР преди половин век - вижте галерията ни:
През 1974 година се появява ВАЗ-2101-94, която представлява модификация за милицията и специалните служби (КГБ). Освен по цвета и сигналната лампа, тези автомобили се отличават от стандартните и по новия си двигател - 1,5-литров ВАЗ-2103, който развива 71 к.с.
По-късно излизат ВАЗ-21018 и 21019, които също са направени за специалните служби, като те първоначално получават роторни двигател, а след това и моторът ВАЗ-411 с мощност 140 к.с. С него ВАЗ-21019 развива почти 180 км/ч.