fallback

10 малко известни факта за главния автомобил на СССР

Преди половин век започна производството на ВАЗ-2101

През 1970 година бял свят се появява един от автомобилите, които ще изиграят огромна роля в живота на много хора. Поне на тези, които живея в бившия СССР и други социалистически държави от този период, в това число и България. Това е ВАЗ-2101, известен още като "Лада" и "Жигули". А руснаците и до ден-днешен си го наричат "копейка".

За този автомобил е писано много, но има и факти около неговата история, които не са толкова добре известни. Един от тях е, че той е направен с конкретна цел и тя не е да се даде на хората масов и достъпен автомобил, а малко по-различна. За да разберете какво точно са искали управляващите СССР преди половин век - вижте галерията ни:

fallback
  • #46
    анонимен ( преди 3 години )
    До 7 сега всичко ти е 15 качество и го купуваш без да мрънкаш,а и живота ни се превърна в нто качество. Примери колкото искаш че в момента стоките предлагани в Бг са със съмнително и доста по-ниско качество от същите предлагани на запад. Трябва да се мисли преди да се пишат простотии.
  • #45
    анонимен ( преди 3 години )
    До 4, годината в която се появява е много близо до оригинала ФИАТ 124 -67г. е автомобил на годината,а въпросният ВАЗ 2101 се появява през 1970г. как мислиш дали е бил ретро,аз мисля е бил доста актуален,да не забравяме,че по това време колите на запад не са се сменябли както сега на всеки 5-6 години. Повече знания по темата ти трябват не драсканици без мисъл.
  • #44
    obretenoff@gmail.com ( преди 3 години )
    На 4 септември 1973г. станах щастлив притежател на Жигули / след 10 годишно чакане да ми излезе номера/ За нашите условия, това беше прекрасен, дори съвременен автомобил. Не знам дали е отбелязано тук от, но първите жигулита бяха по лиценз на Фиат и точно копие на " Фият - 1964г. кжойто тогава беше обявен за автомобил на годината. СССР закупи лиценза и италианците построиха в град, който беше преименуват Толиати / по името на тогавашния гл- секретар на италианскаа компартия - Палмиро Толиати
  • #43
    Владимир Брежнев ( преди 3 години )
    Леонид Брежнев бе какъв е тоя Владимир Брежнев
  • #42
    теслЪ ( преди 3 години )
    Лада-та е Лада , докато е млада! Щом се ужули - става Жигули! Щом заскрибуца - става каруца!
  • #41
    Лададжия Русофил ( преди 3 години )
    Дори самият Путин да ми предложи един милион рубли, няма да му продам моята Лада. Аз тая Лада с долари съм я купувал на черно. А доларите от кражби и далавери съм ги изкАрал навремето. Ей, чшш, това дето ние го построихме, вие не можете да го боядисате. Венсеремос, другари!
  • #40
    анонимен ( преди 3 години )
    #38 не мисля.. навремето първо и западните автомобили не са били толкова напред колкото са сега, и второ да не забравяме че ладата си била реално западен автомобил само че с 5-6 години остарял модел. И колкото и странно да звучи - руснаците са го подобрили наистина. Казват го в западен материал който съм гледал - окачването е подобрено заради пътищата им, конструкцията е заздравена и някакви други подобрения имаше.
  • #39
    анонимен ( преди 3 години )
    не ни разказвай приказки за Коми,в Бг никой не взимаше рубли
  • #38
    gigi tuning ( преди 3 години )
    8300 рубли при заплата 1300 рубли смятаи те вия заколко месеца я взимам Лада Самара 1989 год,
  • #37
    Бай Гошо ( преди 3 години )
    Ако на времето имаше свободен достъп до западняшки кошници пазарния дял на Лада в България щеше да е колкото е и днес. За съжаление нямахме избор и карахме каквото има (повечето от нас). Никой не може да ме убеди, че е нормално да чакаш ред да си купиш кола 15 години.
fallback
Последни