fallback

10 малко известни факта за главния автомобил на СССР

Направен по италиански лиценз, но с много руски "подобрения", ВАЗ-2101 далеч не бе планиран като масова кола

През 1970 година бял свят се появява един от автомобилите, които ще изиграят огромна роля в живота на много хора. Поне на тези, които живея в бившия СССР и други социалистически държави от този период, в това число и България. Това е ВАЗ-2101, известен още като "Лада" и "Жигули". А руснаците и до ден-днешен си го наричат "копейка".

За този автомобил е писано много, но има и факти около неговата история, които не са толкова добре известни. Един от тях е, че той е направен с конкретна цел и тя не е да се даде на хората масов и достъпен автомобил, а малко по-различна. Ще научите повече от галерията.       Непознатите факти за главния автомобил на СССР (ГАЛЕРИЯ):    

fallback
  • #18
    Linchpin ( преди 4 години )
    Никога, никога...НИКОГА ПОВЕЧЕ руска потресия с волан!Един (първият ми) анти-автомобил в този живот ми стига.Сигурно съм бил много грешен в предишните животи за да ме накаже Господ така- да шофирам съветски автомобил!Това е просто отмъщение към човечеството.
  • #17
    Aninim ( преди 4 години )
    Руснака единственото му призвание е да бъде крепостен селянин, я на царя я на улигарха!
  • #16
    vladigeorgiev1965gma ( преди 4 години )
    Жигулата е единствената руска кола която не е открадната руснаците купуват патент за разлика от поляците които купуват лиценз единственото Откраднато нещо в Жигулата Това е двигателя Той няма нищо общо с италианския но много прилича на един двигател на Mercedes разликата е че на Mercedes обтегача на веригата е хидравличен а на Жигулата механичен
  • #15
    хард ( преди 5 години )
    Да живее италианската инжинерна мисъл,.....от 70-те години на миналия век! Да живее и полската технология , която измисли водката! Добре,че бяха янките, да успеят каските да откраднат немските заводи след 2-та световна...Та кой беше измислил Джагулата?
  • #14
    До #8 чичо ( преди 5 години )
    Щото всички са суперспецове, то затова и направиха завод на VW у нас....да карат убави коли *** всезнаещи и да дрифтят ха ха
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    в онази епоха рядко се караше с повече от 120,сега 140 150 кара всеки трошляк за по 200 километра пробег,тогава най-дългата отсечка ба магистралата беше около 100км така ме няма база за сравнение ,освен всичко бензинът беше доста скъп на хората с 200лв заплати и не караха колкото днес
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    хе хе ,то много неща можеш да си правиш сам ,но защо да стигаме до там!
  • #11
    Anonimen ( преди 5 години )
    Все още карам лада 2107 и е много по-добра от тези ваши ,,нови" западняци, които ако скъсат един ремък ще им блокира двигателя. Вие пък тези, които сте незнайковци седнете да прочетете малко за работа и устройство на автомобила, а не при първа повреда да бягате в дома на запада- сервиза. Аз поне си правя сам колата. Отидете вие на сервиз, плащайте по 400, 500 лева за вашите ***. Сегментите на Ладата са 20 лв а вашите да не говарим по-добре.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Относно промените спрямо Фиат, те не са много. И където е пипнал руснакът, там после има проблем. Разпределителният вал на двигателя е вдигнат горе. Оригинално не е бил така, но Фиат са го имали като все още не внедрена разработка. И съответно основният проблем в двигателя на Ладите беше с разпределителния вал. Задното окачване също беше променено, също и дебелината на ламарината. Зимно време Ладата се пързаляше, а ламарините бързо гниеха. Дори Москвичът в това отношение беше по-добре.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Вярно е, че Ладите бяха по-качествени, но само спрямо останалите руски коли, които бяха абсолютни трошляци. И особено първите Лади. По онова време беше нормално да се прави основен ремонт на 100 хил. км и като падна стената не можехме да повярваме, че от Запад идват коли на повече от 100 хил. км и изглеждат като нови.
fallback
Последни