fallback

10 малко известни факта за главния автомобил на СССР

Направен по италиански лиценз, но с много руски "подобрения", ВАЗ-2101 далеч не бе планиран като масова кола

През 1970 година бял свят се появява един от автомобилите, които ще изиграят огромна роля в живота на много хора. Поне на тези, които живея в бившия СССР и други социалистически държави от този период, в това число и България. Това е ВАЗ-2101, известен още като "Лада" и "Жигули". А руснаците и до ден-днешен си го наричат "копейка".

За този автомобил е писано много, но има и факти около неговата история, които не са толкова добре известни. Един от тях е, че той е направен с конкретна цел и тя не е да се даде на хората масов и достъпен автомобил, а малко по-различна. Ще научите повече от галерията.       Непознатите факти за главния автомобил на СССР (ГАЛЕРИЯ):    

fallback
  • #58
    Емил Георгиев ( преди 1 седмица )
    Фиат,124 беше кола на годината за 1968г.Товс беше една от последните " кола на годината " със задно предаване Само след няколко години,колите преминаха изцяло на предно предаване,въвеьде се Макферсън,отпаднаха коничните скъпи предавки С отпадането на кардана,падна и разхода на гориво.
  • #57
    Китан ( преди 1 седмица )
    Баща ми бог да го прости закупи ЛАДА1500 през далечната1977г.Страшо издържлива кола беше.Карах я близо 20 г.Без да имам проблеми на пътя единствения проблем беше че вечно търсех външни гуми и нямаше.Навъртях и близо 800000 хиляди.
  • #56
    Супер ( преди 1 година )
    Велика кола , велика ! :))
  • #55
    Пирон ( преди 3 години )
    Това си е италиански фиат 124
  • #54
    Иванка Димитрово ( преди 4 години )
    Продавам ВАЗ 2101
  • #53
    PakiKiprov ( преди 4 години )
    Толиати не е Набережние челни или Симферопол.Преди да стане Лада се казваше Жигули, от името на близкото градче Жигулевск, който е наречен така на близката гора- Жигулевский лес/наричана от местните Жигули.Като умря Палмиро Толиати-ген.секретар на Италиянската компартия/ при малко странни обстоятелства,като Морис Торез, той пък на френската и двамата в СССР, а Морис Торез на път от Варна за Одеса, обособиха градчето Толиати.Местните от Жигулевск са правили опити за обединение с Толиати, не стана
  • #52
    Стефан Ем. Николов ( преди 4 години )
    Първата ми кола беше лада 21013. ътувар съм с нея и в Европа. Имам една забележка - гр. Толиати няма нищо общо със Симферопол, ами се казваше Набережние челни, преди да построят ВАЗ и да го преименуват.
  • #51
    анонимен ( преди 4 години )
    До 35,не забравя,че през това време не се произвеждаха първите модели а бяха вече 2105,2107 и 2109,последната беше доста адекватна на новото време.
  • #50
    анонимен ( преди 4 години )
    До 20,докато стигнеш да сменяш бутала,сегменти и тем подобни упражнения за луди и с Жигл/Лада си минават поне 160-180 х.км.,за това време доста интересни места можеш да посетиш без проблем и в комфорт отговаряш на тогавашното време.Така,че "гуспудине" би требело да знаиш,че е абсолютен тъпизъм да сравняваш един вече ретро модел със съвременен автомобил. Иначе по времето,когато се продаваше тази кола на запад масвостта не е била по различна и по-надеждна.
  • #49
    анонимен ( преди 4 години )
    До 14,бензина бил скъп,това смях ли е или се опита да кажеш нещо.На база заплата от да кажем 120 лв/най-ниската за края на 70-те и началото на 80-те/ бензин от 45ст до 60 ст. как ти се струва,после достигна 80 ст.в края на 80-те и точно преди "демокрацията" стана 1лв.И въобще хората не са карали по-малко,тези които си караха колите и тогава и сега си карат,тези които не караха не карат и такива сега. Аз имам не малко познати,които на година минават не повече от 3-4 хиляди км. сега.
fallback
Последни