Преди дни си отиде президентът на Франция (1974 - 1981) Валери Жискар Д'Естен. Малко известен у нас, той е е бил уверен технократ, предприел редица действия за либерализация на френската икономика, включително и автомобилния бранш. След първата голяма петролна криза, той първи възприема повсеместното изпозлване на дизеловите двигатели, които във Франция бяха популярни, колкото и в родината на дизела - Германия, почти до наши дни.
Но, тук няма да ви занимаваме с политика, дори и автомобилна. Просто се подсетихме да ви разкажем за лимузините на френските президенти, от началото на 20 век до наши дни. Разбира се, не вярваме да сте учудени, че винаги става въпрос за местно производство, което не е толкова въпрос на прословутия френски шовинизъм, а по-скоро израз на държавната подкрепа за родната индустрия. Макар понякога държавните глави да се "глезели" и с най-доброто от световното автомобилостроене.
Вижте, колите, возели френските президенти:
Още един кросоувър на служба на президентството във Франция: за националния празник на страната - 14 юли, през 2018 година Макрон получи специален Peugeot 5008. Моделът е ревизиран от компанията Centigon, специализирана в бронировките за автомобили, а заради добавеното тегло са усилени спирачките и окачването. Моделът разчита на турбодизелов двигател със 180 к.с.