IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Проблеми за евтините батерии на Tesla

Засегнат е доставяният и в Европа Model 3

Когато Tesla реши да използва литиево-стоманено-фосфатни (LFP) батерии от CATL, новината изглеждаше чудесна. LFP са по-евтини и по-устойчиви от литиево-йонните акумулатори, а в допълнение не изискват кобалт за производството си.


tesla 3


Този тип батерии са предназначени за произвежданите в Китай Model 3, като обещаваха добър пробег - 468 км по цикъла NEDC, или повече отколкото със съпоставим литиево-йонен пакет. Оказа се, обаче, че новият тип клетки има сериозен проблем.

Китайски уебсайт публикува информация за собственик на Model 3, чиито пробег от регулярните 420 километра паднал до едва 241 при по-студено време. Според медията, основната причина за това е, че американският производител не е тествал автомобилите си с LFP батерии достатъчно време, а вместо това е предпочел да разчита на данните, събирани от потребителите, за да развива и подобрява акумулаторите.

Докато тестването на най-новите батерии 2170 NMC на Tesla e отнело 23 месеца, LFP са били пуснати на пазара едва след 12 месеца, твърди напуснал служител на фирмата. От компанията CATL потвърдиха, че им е отнело само 9 месеца между обявяването на Model 3 с тези акумулатори и началото на доставките.

Извън по-ниския пробег, новите батерии имат и още един проблем. Потвърден е поне един случай на деградация на клетките, след като клиент от Шангахй забелязал, че неговата Tesla Model 3 се оказала с по-малък капацитет едва 2 седмици след покупката. Първоначално, собственикът на електромобила имал пробег от 412 км след зареждане, но скоро той станал 353. При посещение на сервизен център на марката било установено, че при пълно зареждане, капацитетът на батериите е 46,2 kWh, вместо 55, както трябвало да бъде.



В публикация в китайската социална мрежа Weibo, след намаляването на цените на Model 3, от Tesla съветвали собствениците да зареждат напълно батериите на колите си поне веднъж седмично и дори винаги да ги пълнят на 100%. Според специалисти, обаче, това можело да повреди акумулаторите, тъй като, както и при хората, "преяждането съкращава жизнения цикъл".

Важно е да се отбележи, че проблемът не засяга само китайските клиенти на Tesla. Продаваните от тази есен и в Европа Model 3 са същите, произведени в Шанхай. Като се има предвид, че най-силният пазар на електромобили е в най-студените европейски държави, като Норвегия, Финландия и Швеция, може и на нашия континент да се заговори за подобни неприятности.

0 от 500
  • #5
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Елементарно - имено поради факта, че нямат сервизи и не могат да седят там. Повечето собственици получават насоки как да си ги ремонтират. Тесла официално е в дъното на няколко класации по надеждност и качество, а оплакванията от модел У валят от всякъде
  • #4
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Минтири ( преди 2 месеца )
    А как ще коментираш факта, че Тесла модел 3 за второ място в класациите за най-надежден автомобил, като средният престой е в рамките на деня, за разлика от някои модели на toyota които средно стоят по две седмици? Средно означава, че ако някой е стоял един ден, значи друг е стоял цял месец в сервиза, за да стане средно две седмици. Като се има предвид, че toyota са качествени автомобили и имат много сервизи, а Тесла почти нямат сервизи, сам си направи сметката колко се развалят.
  • #3
    13 rate up comment 16 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Все трябва да дойде ден, в който и най-зальохания осъзнава, че има защо Тесла да стои в не една класация като най-скапаната кола! Невъобразим боклyк, а тарикатлъците на Илончо и пренебрегването на тестовете са си направо престъпления!
  • #2
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    " Винаги много бързат, утвърдените автокомпании, въртят милиони километри с прототипите си преди да пуснат в продажба моделите си." В голяма грешка си, винаги потребителите тестват, дори компаниите които се водят най-надеждни правята някакви смешни спот чекове. Поради тази причина никога не се купува кола с абсолютно нов двигател, нова скоростна кутия, нов инфотейнмънт и т.н. Изчаква се няколко години да пуснат 2-ра, 3-та версия и тогава се действа.
  • #1
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Както винаги, Тесла не тества, опитните зайчета са клиентите. Винаги много бързат, утвърдените автокомпании, въртят милиони километри с прототипите си преди да пуснат в продажба моделите си. Тука от чертожната дъска на конвейра и при клиента, после ще отстраняваме проблемите които започнат да се появяват.