IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Нови клетки повишават капацитета на батериите в Tesla Model 3

Елементите позволяват още по-бързо зареждане на електромобила

Според дискусии в специализирани форуми, посветени на Tesla, наскоро обновеният Model 3 вече е оборудван с батерии с по-голяма енергийна плътност. Увеличението й е позволило нарастването на капацитета на акумулаторите до 82 кВт/ч.


Tesla Model 3


Тези числа са базирани на документи от Tesla, касаещи вноса на Model 3 LR AWD в Германия. Според запознати, електромобилите от моделните 2019 и 2020 година са били с капацитет на батериите от 79 kWh, което ще рече, че новият пакет акумулатори предлага 3 киловатчаса или 3,8% по-голяма енергийна плътност.

С това, както и с други подобрения на компанията по автомобила, се обяснява и постигнатия по-голям пробег на модела при тестовете на американския контролен орган ЕРА, който обяви 568 км с едно зареждане или 50 км повече спрямо преди.

Новината идва на фона на скорошно изявление на Panasonic, които обявиха, че заради подобрения в плътността на произвежданите от тях батерии, капацитетът им ще нарасне с около 5%, а до няколко години очакват с 20% по-добри показатели при същия брой клетки. Използваните в Model 3 батерии са на японската компания, произвеждани в Гигафабриката на Tesla в Невада.

Очаква се задаващият се Tesla Model Y също да се възползва от обновения пакет акумулатори. Важно е да споменем, че става въпрос за Long Range версиите на машините, а не за стандартните. От компанията са заявили, че новите батерии ще позволят и по-бързо зареждане, макар за момента доказателства за това да не са представени.

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    4680 скоро ще са във всички модели на Тесла. Мъск потвърди за европейския Y, чието производство започва в средата на другата година. Панасоник вече започнаха да адаптират своята химия за новия размер, както и другите доставчици на Тесла. Ще има общо 3 различни химии в един и същ корпус, всеки за различен клас коли. Едината ще е собствената на Тесла, която поне до започване на масовото и производство ще е запазена за Роудстър и Плад.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тука батериййй, плътности, а в съседната статия Мазда представя три двигатела с вътрешно горене!!!! Това е бъдещето....
  • #5
    4 rate up comment 9 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 2 месеца )
    Това е супер новина...сега остава и да се научат да правят качествени коли...
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Не са само за бъдещи модели просто не са ги почнали толкова масово а Модел У от Берлин(който не е следваща генерация) официално е планиран да започне с новите батерии много вероятно до 2 години вече повечето им производство да е с новите батерии
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    Те са за друго новите им батерии и не става да ги слагат на съществуващи модели. За камионите и пикапа са. И ще могат да почнат производство с читави обеми след поне 1-2 години. През това време не пречи да си развиват нещата за съществуващите батерии с Панасоник... Пък за следваща генерация S/X или 3/Y да сложат и 4680-ки, ако искат ;)
  • #2
    1 rate up comment 10 rate down comment
    RD ( преди 2 месеца )
    Нали Тесла щеше да избие рибата с новите си батерии, а пак Панасоник подобри технологията...
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Клетките на Модел 3 се произвеждат от Panasonic в Гигафабриката на Tesla.