IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Естонци направиха супербатерия

Графеновият акумулатор се зарежда само за 15 секунди

Естонският стартъп Skeleton Technologies, в сътрудничество с Технологичния институт в германския град Карлсруе, завърши разработването на така наречената SuperBattery - графенова батерия с време за зареждане 15 секунди и стотици хиляди цикли на презареждане. Ключът към проекта е нанотехнологичен материал, наречен Curved Graphene (извит графен), патентован от Skeleton и използван в електроди. Главният изпълнителен директор на компанията Таави Мадиберк смята, че сътрудничеството между европейските фирми трябва да бъде ключът към лидерството на ЕС в областта на съхранението на енергия.


Естонци - батерия
Суперкондензаторите (снимката показва един от производствените етапи) са добри там, когато трябва да се получи много ток от зареждане или разреждане за кратко време (системите за рекуперация на енергията за спиране, Start & Stop системите, само стартерите). Но да ги накарате да съхраняват повече енергия за други задачи не е толкова лесно.

В малки обеми суперкондензаторите отдавна се използват в автомобилната индустрия като буферно съхранение (примери: системата Mazda i-ELoop и хибрид Lamborghini Sian). Ограниченията са свързани с ключовите им свойства - те имат огромна изходна мощност на единица собствена маса, но малък запас от енергия. В чист вид те не са в състояние да заменят химическите батерии на електромобилите. Но някои комбинации от суперкондензатори и традиционни литиеви клетки могат да осигурят на автомобила интересна комбинация от свойства, смятат в Skeleton Technologies.


Естонци - батерия
Заводът на Skeleton Technologies се намира в германския град Гросрьорсдорф, в район, известен като Силициевата Саксония. Там има около 300 компании, работещи в областта на микроелектрониката и свързаните с нея области.

Между другото, поглъщането на един от най-големите производители на суперкондензатори Maxwell Technologies от Tesla през 2019 г. също свидетелства за това, че автомобилните производители вярват в перспективата на тази посока в развитието на батерийната технология. Литиево-йонните батерии обаче също не са казали последната си дума. Например, преди време стана ясно за разработването на клетки с шестминутно зареждане и за опити за осигуряването на енергия, необходима за изминаването на 100 км, за по-малко от три минути.


Естонци - батерия
Естонците вече произвеждат различни суперкондензаторни агрегати за стационарно и транспортно използване (на снимката е показана инсталация за производство на електроди). Въвеждането на SuperBattery в потока е еволюция на тази технология.

Skeleton Technologies постигна споразумение с института в Карлсруе не само за съвместното разработване на SuperBattery, но и за сътрудничество при извеждането на технологията на пазара. Естонската компания също така обяви, че е подписала предварителен договор с водещ производител на автомобили на стойност 1 милиард евро, за да комерсиализира творението си. Внедряването на супербатерията се очаква през 2023 година.

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Mupo ( преди 4 месеца )
    от супер статията излиза, че са измислили да казват на кондензатора супер батерия...
  • #2
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Никакво откритие не е това. Първо не е батерия а кондензатор. Супер кондензатори с голям капацитет и електроди от графен се правят от известно време. Всички кондензатори се зареждат и разреждат бързо но отстъпват като капацитет на литиево йоните батерии. Нищо ново под слънцето. Просто малко реклама за фирмата.
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    И сега... ( преди 4 месеца )
    цялата мафия на изкопаемите пушещи ще се обедини за провали и това откритие! Бедно, бедно човечество ...