IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли Tesla да купи някой от големите производители?

Илон Мъск признава, че е готов за сливане с друга компания

С пазарна капитализация от над половин трилион долара мисли ли се в Tesla за закупуване на някои от големите автомобилни производители? Този въпрос беше зададен на главния изпълнителен директор на компанията Илон Мъск по време на връчването на наградата Axel Springer 2020. Милиардерът се опита да се измъкне, като отговори, че никога не би направил опит за поглъщане, но е готов да обсъди сливане с друга компанията.


Илон Мъск


Изявлението на Мъск беше по повод дискусиите, че Tesla се готви да купи някой от конкурентите си като Volkswagen, Toyota, GM или Ford. Този въпрос обаче създава два основни проблеми. Първият е как може да стане това, а вторият - защо?

Текущата пазарна капитализация на Tesla е 584,76 млрд. долара (според Yahoo Finance), като оперативният паричен поток е 4,348 млрд. долара, а свободният паричен поток - само 1,827 млрд. В същото време пазарната капитализация на Volkswagen е 158,60 млрд. долара при оперативен поток от 23,522 млрд. и свободен паричен поток от 5,1 млрд.

За да може Tesla да купи който и да е конкурент, ще са необходими пари. Затова и Мъск беше запитан, дали компанията би продала акции, като по този начин рискува поглъщането от друг купувач? Както и дали би разменил акции на Tesla с хора, които контролират други производители на автомобили? Мъск заяви, че е отворен към подобен подход, но дали казва истината?



Евентуалното поглъщане или сливане на друг производител ще донесе проблеми на Tesla, тъй като компанията предпочита да продава колите си директно, а не чрез дилъри (някои от тях в САЩ не искат и да чуят за продажба на електромобили). Освен това, Tesla не е и голям фен на профсъюзите и вероятно ще има доста проблеми и в Германия с IG Metall (германския съюз на металурзите). Компанията вече отказа да подпише договор с тях, което може да доведе до
стачки в Гигафабриката, строяща се край Берлин.

Снимка и видео: Motor1

0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Същото е и за сливане - никоя компания, печелеща реални пари и то страшно много, няма да обмени акции с компания, която не печели нищо. Кой ще обмени акции с Р/Е 20, срещу акции с Р/Е 1200 ??? Някой луд? Подобни идеи само показват нивото на "инвеститорите" в теслата, те са толкова зле откъм финансови и икономически познания, че майките им не трябва да им позволяват Монополи да играят, камо ли да се бутат на фондовата борса !!!
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Imp ( преди 3 години )
    Това е едно от най-смешните неща, които съм чел в живота си !!!! Теслата няма нито долар спечелен от основна дейност в цялата си комична история, бе... с какво ще купи истинска автомобилна компания, която печели милиарди всяко тримесечие? С въшки ли? Все едно някой уличен просяк да си въобразява, че ще купи Тръмп Тауър !!!
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не ви ли прави впечатление че, докато тук се говори за сливания пазарни капитализации , бмв тихичко си пуска електрички , така като гледам от останалите европейси именити производители тези май най бълзо са влезнали в час.Тесла разбира се в момента е водеща в този сегмент.
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Сливания се правят за да има някаква изгода, но в този случай не виждам с какво ще им помогне.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "На загуба са, защото..."Аз не коментирам дали са на печалба. Да, технологичните компании масово първите години са на загуба и въпреки това са с гигантска пазарна капитализация. Аз коментирам теорията на конспирацията, че държавата ги финансира. А данъци не плаща никой. Даже държавните немски железници Дойче Бан въртят пари през Холандия за да избягват немските данъци, което е доста забавно. За Дойче Банк няма смисъл даже да говорим.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Явно никога няма да се отървем от комунистическия менталитет, че държавата това държавата онова. От този менталитет няма никаква полза защото така човек почва да си мисли, че от него не зависи нищо защото и без това всичко решава държавата и така човек се обезверява и губи своя хъс да се бори за успех и в крайна сметка наистина не успява нищо. Това е като с хората които си мислят, че за черните и за жените Светът е несправедлив. Който се мисли за жертва е обречен на провал.
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    На загуба са, защото са регистрирали офшорка, която държи правата за продукта и й плащат 100% от печалбата като авторски права. Офшорката пък не плаща милиони в данъци.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Как пък стигнахте в коментарите, че в САЩ държавата (хахах) наливала пари в технологичните компании работещи на загуба?Да, повечето технологични компании работят години наред на загуба защото за разлика от Европа в САЩ повечето компании са един вид акционерни дружества и хората са свикнали да пестят купувайки си дялове в такива компании. Повечето хора не го правят на базата на здрава логика и математика, а го правят на базата доверие в лидера на компанията - Мъск, Джобс и т.н.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Henry ( преди 3 години )
    Ваште лични впечатления от американските коли са на принципа: "Една жена каза...". Ето изказване на един МЪЖ: "В Porsche винаги съм мислил за превозното средство като за една цялостна система. Това е много важен момент и именно с него Tesla се справя отлично" - Александър Хицингер, главен инженер, Porsche AG
  • #15
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ЗАПОЧНАХА МЕЧТИТЕ ,ЩЕ КУПУВА ФОЛКСВАГЕН ХУХУХУТекущата пазарна капитализация на Tesla е 584,76 млрд. долара (според Yahoo Finance), като оперативният паричен поток е 4,348 млрд. долара, а свободният паричен поток - само 1,827 млрд. В същото време пазарната капитализация на Volkswagen е 158,60 млрд. долара при оперативен поток от 23,522 млрд. и свободен паричен поток от 5,1 млрд.