Продажбите на употребявани автомобили в Европа се увеличават непрекъснато, като клиентите предпочитат да похарчат малко пари за стар модел, вместо да инвестират в нова кола в тези несигурни икономически времена. Едновременно с това те избягват обществения транспорт по време на кризата с коронавируса, съобщава Reuters.
Агенцията се позовава на данни от изследователската фирма IHS Markit и на компанията за онлайн-продажби AutoScout24, чиито данни показват, че е налице забележителна промяна в регистрирането на по-стари автомобили в цяла Европа, както и увеличаване на търсенията в интернет за застаряващи превозни средства.
В Испания, например, компанията за продажба на употребявани автомобили OcasionPlus отвори 4 нови представителства след началото на кризата с COVID. Като цяло продажбите на коли на старо в страната са скочили с 25%, което не е добра новина нито за еколозите, тъй като тези превозни средства замърсяват околната среда, нито за производителите на електромобили.
Положението във Великобритания не е по-различно, като и там най-търсени са автомобилите с цена около 3000 лири. Продажбите на кола на възраст повече от 10 години са се увеличили с 25%, като техни купувачи са хора, които досега са използвали влакови и автобуси, но търсят алтернативи на достъпни цени.
Анализът на данните за регистрация на автомобили във Франция, Германия, Италия и Швейцария показва сходни данни. Във Франция, например, анализът на IHS показва, че продажбите на коли на старо е скочил с 16% през последното тримесечие. Това е за сметка на новите превозни средства, при които се отчита спад с 5%. И тук най-търсени са автомобилите на възраст над 15 години.
Сериозен ръст се отчита и в търсенето на употребявани коли в интернет, разкрива порталът AutoScout24, който обслужва Австрия, Белгия, Германия, Италия и Холандия. Данните показват увеличение с 80% във Франция, 77% в Холандия и 59% в Белгия.