IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Зареждащите се с ток автомобили записаха нов рекорд

Увеличението на продажбите им е двойно и вече заемат 5,0% от световния пазар

Рекордните 345 000 продажби на електромобили и зареждащи се хибриди са отчетени за месец септември, което представлява увеличение с цели 91% в сравнение със същия период на 2019 година, съобщава изданието Insidevs.


електромобили продажби


Този резултат е еквивалент на 4,5% от общия пазар на нови автомобили, което означава, че на всяка един от общо 20 продадени машини се пада по една, която може да се зарежда от електропреносната мрежа. Изцяло електрическите коли заемат 68% с 241 000 продажби, докато на плъг-ин хибридите се падат 104 000. Това прави растеж от 120% спрямо септември предишната година.

За първите 9 месеца на 2020 година общият обем е 1 784 000, което е с 11% повече спрямо същия период на миналата година. Средният пазарен дял на електрическите модели и хибридите, които се зарежат, е 3,4%.


Tesla Model 3


Начело при марките е Tesla, която постига нов рекорд с 65 814 продажби за септември. Общо от началото на годината американската компания е реализирала 316 000 нови коли на пазара. На второ място е Volkswagen с 24 035 продажби за септември (113 091 от началото на годината), а на трето е китайската BYD - 18 631 за септември (104 176).

Най-продаваните марки:

електромобили продажби


При моделите лидер е Tesla Model 3 с 43 055 продажби за септември и 238 170 от началото на годината. Следва Wuling's Hong Guang MINI EV с 14 495 продажби (32 041 за 2020 година), Tesla Model Y -12 685 (41 692), Renault Zoe - 11 267 (64 143) и др.

Най-продаваните модели:

електромобили продажби

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Ще карат елколи само тези, които имат собствено паркомясто с ток, собствена къща или гараж.Вие, дето живеете по младостите или прочее гета, как си го представяте.Никак.и най-вече искат да карат кола, на която и липсва най-голямото предимство на автомобилите, а именно свободата да идеш където си искаш
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ОтитокоГонема ( преди 3 години )
    При тези доходи,едва ли ще караме електрически коли,ние още свестни бензинови и дизелови не можем да си позволим а тръгнаме да разтягаме локуми! Да не говорим как ще изградим инсталации за зареждане!!!
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 3 години )
    Да слагат тогава на Лийф мотора и охлаждането на Зои или предстоящите Ария или електро Меган
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Разбирач ( преди 3 години )
    Не знам защо, но Нисан изостават по параметри и то доста. Бяха пионери, обаче новият Лийф със същата батерия като Кона 40, минава с 80-100 км по-малко от нея. По 2 причини: няма активна терморегулация на батерията и има по-висок разход. По ефективност (нисък разход) първи са Тесла и Хюндай. Друг минус на Нисаните е пискливият инвертор. Не всеки го чува това свистене. А като мине Тесла покрай тебе чуваш само въздушната струя.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    м дааа ( преди 3 години )
    Браво , това да се чува.
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво стана с Лийф? Един от пионерите едва измъква 5-тото място от e-Golf - модел с прекратено производство. Но така е, когато продаваш евтини бИклюци, колкото да отбиеш номера. На Тесла батериите издържат по 500-600 хил. км., а Лийф едва изкарва 90 хил., защото японецът си спестил от охлаждане и подгряване.
  • #1
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тесла държи 18% от пазара, но на разширената база, включваща хибридите. Ако оставим само електрическите, процентът е 26.