За и против автомобилните газови уредби: ето ви още един от вечните интернет спорове. Нямаме никакво намерение да навлизаме в него, защото правилният отговор е различен за всеки потребител според житейските му нужди. Монтирането на АГУ няма особен смисъл в малки и икономични автомобили, които се карат в града. И обратно, може изцяло да осмисли живота на хора, които карат големи коли и навъртат ежедневно по 80, 100 и повече километра.
В повечето европейски страни основен аргумент срещу АГУ са усложненията при зареждане. България обаче има най-голямата гъстота на зарядни станции за пропан-бутан в целия ЕС и не страда от проблеми в това отношение
България е от страните с най-голямо разпространение на газовите уредби (говорим за тези на пропан-бутан, или още втечнен петролен газ - LPG). Но все още много хора не познават добре принципите на техниката, която ползват, и не знаят, че тя изисква допълнителни грижи, за да им служи вярно. Това е особено валидно през зимния сезон.
10 неща, които трябва да знаете за зимната употреба на АГУ (ГАЛЕРИЯ):
Карането на газ е напълно безопасно, ако се спазват някои правила. Но все пак шофьорите трябва да внимават и да следят за възможни утечки. Противно на всеобщото мнение, пропан-бутанът няма почти никаква миризма. Тъкмо затова към версиите му за автомобилна и битова употреба се добавя специален ароматизатор - етил меркаптан (CH3CH2SH). Точно от него идва ароматът на развалени яйца.
Ако усетите този неповторим дъх, търсете утечката със сапунен разтвор като този, който децата използват да правят мехурчета. Принципът е същият.