За и против автомобилните газови уредби: ето ви още един от вечните интернет спорове. Нямаме никакво намерение да навлизаме в него, защото правилният отговор е различен за всеки потребител според житейските му нужди. Монтирането на АГУ няма особен смисъл в малки и икономични автомобили, които се карат в града. И обратно, може изцяло да осмисли живота на хора, които карат големи коли и навъртат ежедневно по 80, 100 и повече километра.
В повечето европейски страни основен аргумент срещу АГУ са усложненията при зареждане. България обаче има най-голямата гъстота на зарядни станции за пропан-бутан в целия ЕС и не страда от проблеми в това отношение
България е от страните с най-голямо разпространение на газовите уредби (говорим за тези на пропан-бутан, или още втечнен петролен газ - LPG). Но все още много хора не познават добре принципите на техниката, която ползват, и не знаят, че тя изисква допълнителни грижи, за да им служи вярно. Това е особено валидно през зимния сезон.
10 неща, които трябва да знаете за зимната употреба на АГУ (ГАЛЕРИЯ):
Начин да се предотврати това е да се отопляват компонентите на АГУ. Има три различни метода за това, достъпни в зависимост от двигателя:
- Може да се подмени старата мембрана в редуктора, която в студовете се втвърдява прекомерно, с нова.
- Може да се доведе топлина от охладителната система на двигателя за отопляване на редуктора и/или дюзите. Това се прави паралелно на системата за отопление на салона, но не намалява прекалено много капацитета й. На снимката е показан един от вариантите.
- Редукторът и дюзите могат да се изолират, но задължително с негорими изолационни материали.