Едва ли Honda някога отново ще направи автомобил като S2000. В наши дни високооборотните атмосферни двигатели и чисто спортната архитектура са неща, от които големите масови производители просто не могат да извлекат изгода. Така че легендарното спортно купе от 1999 ще става все по-голяма ценност втора ръка - особено ако е с пробег от... 54 километра.
Точно такъв екземпляр се подготвя за търг в момента. Ако се съди по снимките, тази сива S2000 е в състояние, максимално близко до онова, в което е напуснала завода. Това не е изненада, защото собственичката, на име Хеди Чиринчоне, я е купила тъкмо с идеята да я консервира. Тя вече имала една S2000 и била дотолкова убедена в качествата й на бъдеща класика, че купила още една бройка, за да я държи в гаража.
Отсега може да се прогнозира, че на търга през януари машината ще счупи рекорда за най-скъп екземпляр. Миналата година една S2000 от 2009 със 152 км на километража надхвърли 70 000 долара на търга.
Това е и добър повод да си припомним най-интересните факти за може би най-привлекателния модел, създаван някога от Honda.
15 любопитни факта за Honda S2000 (ГАЛЕРИЯ):
В като цяло много добре обмисления автомобил има и няколко дребни, но досадни недоглеждания. Най-влудяващото е бутонът за умивателя на предните фарове, който е на централата конзола зад скоростния лост - точно на мястото, където обикновено е лакътят ви. Ако искате да не миете фаровете при всяка смяна на предавката, трябва да извадите един прекъсвач и да ги вържете към помпата за предното стъкло. Алтернативата е да доливате течност за чистачки на всеки два-три часа.